collapse

* Kullanıcı bilgisi

 
 
Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

* Son İletiler/Konular

[ The King Of Fighters: Destiny ] Gönderen: Forest Law
[Ekim 17, 2017, 05:49:51 ÖS]


TReal'den merhabalar Gönderen: jinemre
[Ekim 16, 2017, 11:27:01 ÖS]


[ Forum Oyunu: Son Harften Kelime Türet ] Gönderen: Gufi
[Ekim 16, 2017, 06:24:24 ÖS]


Tekken Kadın Karakterler. Gönderen: Gufi
[Ekim 16, 2017, 06:20:32 ÖS]


Funko Pop MKX Figürleri Gönderen: Mr.X
[Ekim 16, 2017, 02:18:22 ÖS]


ArcSystem oyunları Gönderen: Mr.X
[Ekim 16, 2017, 02:16:48 ÖS]


TekkenTR WhatsApp Grubu Gönderen: melih182
[Ekim 15, 2017, 10:36:53 ÖÖ]


[ Forum Oyunu: Sıradaki Gelsin ] Gönderen: konohali
[Ekim 15, 2017, 09:09:29 ÖÖ]


2017-2018 TEKKENTR turnavaları ligi (Tekken 7) Gönderen: JannJinRyu
[Ekim 12, 2017, 09:44:53 ÖÖ]


Merhaba Gönderen: JannJinRyu
[Ekim 12, 2017, 08:46:13 ÖÖ]


Tekken 7 Son Haberler Gönderen: Aora
[Ekim 10, 2017, 05:40:35 ÖS]


Mr. Naps(Bryan) vs Jeondding(Lucky Chloe) Gönderen: cinemaker
[Ekim 10, 2017, 01:27:01 ÖS]


Tekken 7 Online Türk Oyuncular Lider Tablosu Gönderen: jinemre
[Ekim 10, 2017, 12:16:08 ÖÖ]


Turnuva Dışı Etkinlik Gönderen: konohali
[Ekim 09, 2017, 03:15:40 ÖS]


Kof ultimate mugen shoryuuken show! Gönderen: konohali
[Ekim 09, 2017, 02:29:18 ÖS]


23 Eylül Cumartesi Kadıköy Turnuvası Gönderen: cinemaker
[Ekim 08, 2017, 08:15:38 ÖS]


Forum hakkında öneri ve istekleriniz...#2 Gönderen: bigmania
[Ekim 08, 2017, 04:42:27 ÖS]


[ Forum Oyunu: Seçim Senin ] Gönderen: Mr.X
[Ekim 08, 2017, 02:17:21 ÖS]


Genel Sohbet (Makara İçerir) Gönderen: konohali
[Ekim 08, 2017, 10:25:15 ÖÖ]


[ TEKKEN Kıyafetleri ] Gönderen: Emre-34
[Ekim 07, 2017, 03:47:04 ÖS]

Gönderen Konu: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri  (Okunma sayısı 822 defa)

Çevrimdışı MagneticFrost

  • Brawler
  • *
  • İleti: 774
  • Total likes: 4
  • Thanked: 1 times
  • Üye Puanı: 27
  • Cinsiyet: Bay
  • A man chooses, a slave obeys.
      • Profili Görüntüle
    • PSN: MagneticFrost_TR
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: Anna, Lili, Jun, Dragunov, Lars, Bryan
Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« : Nisan 05, 2017, 02:38:31 ÖS »
Evet oyunun çıkmasına yaklaşık 2 ay gibi bir süre kaldı. Tekken 7'de çok değişiklik mevcut ve bazıları oynayanlar tarafından söylenmedikçe fark edilmeyecek türden neredeyse. Ben de Tekken 7'de var olan değişiklikleri hem fark etmeyen arkadaşlara hem de yeni başlayacaklara çabuk adapte olmak için faydalı olacağını düşünerek bu konuyu açayım dedim. Hiçbir yerde böyle bir liste yok malesef, o yüzden şahsi fark ettiklerimi yazacağımdan benim de gözümden kaçan şeyler olabilir. Karakter hareket bilgileri vs hariç genel mekanik kapsamında bildikleriniz varsa siz de buraya yazabiliriniz.

1- Bound, B! (Sektirme):

Tekken 7'de bound sadece hemen hemen follow up olarak nitelendireceğimiz devam özellikli hareketlerde mevcuttur. Örneğin Alisa'nın u/f+4,4'ü ve Eliza'nın u/f+4,2'si buna örnek gösterilebilir. Tekken 7'de bound combo sisteminde kalkmıştır. Onun dışında bound hareketleri alt zeminleri kırmak için kullanılabilir.

2- Screw, Nam-ı Diğer Tailspin, S! (Savurma):

Tekken 7'nin yeni combo devam ettirme materyali. Bound'a göre rakibi comboda daha ileri götürme, duvara götürme, kırılabilir alanlara götürme vs açısından artı yönü vardır.

3- Rage Drive (Ex atak):

Karakter rage'e geçtiğinde bir defaya mahsus ve rage karşılığında kullanılabilen bir özel hareket. Her karakterin kendine has özellikleri ve avantajları olan rd'si vardır. Rakip rd low'dan geliyorsa parry (f/d) bunu keser, high'dan geliyorsa, eğilinirse rd devam etmez ve 24 frame kasılır. Tamamına gard alma durumunda bütün rdler farklılık gösteriyor maalesef.

4- Rage Art (Ultra):

Yine karakter rage'e geçtiğinde bir defaya mahsus ve rage karşılığında kullanılabilen bir özel hareket. Rakibin saldırısını ufak bir hasar karşılığında nötralize eder. SF'deki Ultra ve MK'daki X-Ray mekanikleriyle aynı olarak rakibe normal değdirildiğinde maksimum hasarı alırken, comboda kullanılacaksa combonun uzunluğuna göre o kadar vereceği hasar düşecektir. 

5- Okizeme (Yuvarlanma):

Önceki serilerde yerdeyken ileri ve geri tuttuğunuzda yuvarlanarak kalkıldığını bilirsiniz. Okizeme budur ve Tekken 7'de kalkmıştır. Örneğin yatarken kolu geri tuttuğunuzda rakip artık direk gard alır şekilde ayağa kalkacaktır. Bunu deneyimli oyuncuların acemilere sıklıkla sürekli combo yapmak için uyguladığı okizeme vortex'in önüne geçmek için kaldırdıklarını düşünüyorum şahsen. Onun dışında Ukemi (yan yuvarlanarak kalkma) olduğu gibi duruyor.

6- Side Step, SS (Yan adım):

Tekken 7'de SS büyük oranda nerf almış, çok zor çıktığı söyleniyor. Büyük ihtimalle oyunun fizik, grafik vs motorlarının sil baştan yaratıldığını düşünürsek herhangi bir açığa karşı alınan bir önlem olabileceğini düşünüyorum. İleride düzeltirler mi, bilinmez.

7- Ex Meter (Ex metresi):

Oyunun başta şahsen başarısız bir TekkenxSF denemesi olduğunu düşünüyorum. SF'den gelecek karakterler için eklenmiş sınırı 2 olan bir metre. 1 tanesiyle EX hareketi, tamamıyla Ultra çekiliyor. SF karakterlerinden sadece Akuma'da var, onun dışında Eliza da bu metreyi kullanacak. 

8- Parry (Çelme):

Parry low atağı çelen bir harekettir. T6 ve Tag2'de parry rakibi direk bound haline geçirdiği için, yapıldıktan sonra tekrarında bound yapılamazdı. Ama artık parry sonrası screw alınabilir.

9- Power Crush (Çarptırma):

SF4 serisindeki Focus mekaniğine benzeyen bu sistemde yine her karakterin kendine has özellikleri, avantajları vs olan pcleri vardır. Rakip atağa geçtiğinde kullanılırsa rakibin atağını kendinizden belli bir hasar karşılığında nötralize etmeye yarar, rakipten de bayağı bir hasar alır. Ancak SF4'deki gibi aldığınız hasarı iyileştiremezsiniz.     

10- Ewgf'ler Akuma'nın hadouken'ini kesiyor. (Ancak zamanlamasını iyi ayarlamak, tam gelişine oturtmak lazım tabii. Şahsen bunun yerine SS'ten whiff punish atmak daha sağlıklı ve can yakıcı. Zaten buna yetecek kadar kasılıyor..) Yine bu maddeye benzer olarak Eliza'nın dark wave (qcf+2) adlı büyüsü için şu an bir fikrim yok.. Hadouken ve dark wave de birbirini etkisizleştirir mi henüz bilinmiyor.   

11- Throw Break (Kapma açmalar): Önceden 1+3 ile yapılan tutmalar 1, 2+4 ile yapılan tutmalar 2 ile açılırdı. Artık bu sade kapmalar 1 veya 2'nin herhangi birisine basarak açılabiliyor. Ancak özel girişli Giant Swing, Tombstone vs gibi iki elle gelen özel kapmalar halen 1+2 ile açılıyor. Onun dışında King'in multi throwlarını açmak için nerede yine neye basacağınızı bilmelisiniz.
   
12-.....
« Son Düzenleme: Nisan 06, 2017, 03:35:18 ÖS Gönderen: headshot »
We Are TEKKEN!
 

Çevrimdışı Aora

Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #1 : Nisan 05, 2017, 03:58:29 ÖS »
Rage modundayken ya Rage Drive'ı ya da Rage Art'ı kullanabiliyoruz diye biliyorum ben, birini kullandıktan sonra diğerini kullanamıyorsun, rage üstünden kalkıyor çünkü(Bu da beni merak ettirdi acaba Yoshi gibi kendi canını yenileyebilen karakterler iki kez rage moduna girebiliyor mu diye). Bunu bir yere eklersen iyi olur bence, gayet güzel bir konu bu arada eline sağlık.

Okizeme ve ukemi neden kalktı acaba? Ben oyuna daha ayrıntı getirdiklerini düşünmüştüm, kötü mekanik değillerdi bence
 

Çevrimdışı MagneticFrost

  • Brawler
  • *
  • İleti: 774
  • Total likes: 4
  • Thanked: 1 times
  • Üye Puanı: 27
  • Cinsiyet: Bay
  • A man chooses, a slave obeys.
      • Profili Görüntüle
    • PSN: MagneticFrost_TR
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: Anna, Lili, Jun, Dragunov, Lars, Bryan
Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #2 : Nisan 05, 2017, 04:38:05 ÖS »
@aora

Evet o rage olayını ekledim. Yoshi'nin belli bir heal yaptıktan sonra tekrar rage'e geçebileceği mantıklı bir düşünce ama kesin değil. Şahsen sanmıyorum, ama geçiyorsa da muhtemelen çok faydalı bir şey değil yine, çünkü yapmaya çalıştığın an sonuçta rakipten baskıyı yiyorsun. :)

Bu arada Ukemi kalkmadı, yanlış anlaşılma olmasın diye ifademi düzelttim. 
We Are TEKKEN!
 

Çevrimdışı jinemre

  • Site Yöneticisi
  • *
  • İleti: 2.534
  • Total likes: 60
  • Thanked: 17 times
  • Üye Puanı: 56
  • Cinsiyet: Bay
  • Never back down!
      • Profili Görüntüle
    • PSN: jinemre_trm_
    • Başladığı Oyun: Tekken 2
    • Favori Karakter: Jin Shaheen
Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #3 : Nisan 05, 2017, 05:03:18 ÖS »
Bütün rage artlar kadılmıyor, mesela Jin ve Hwoarang'ın rage artları hiç kasılmıyor. Jin'in rage art'ı high olduğu için farkedip eğilip Jin'i cezalandırabilirsiniz ama Heoarang'ın rage art'ı middle saldırı ve hiç kasılmıyor. Başka kimlerinki kasılmıyor bilmiyorum.
 

Çevrimdışı MagneticFrost

  • Brawler
  • *
  • İleti: 774
  • Total likes: 4
  • Thanked: 1 times
  • Üye Puanı: 27
  • Cinsiyet: Bay
  • A man chooses, a slave obeys.
      • Profili Görüntüle
    • PSN: MagneticFrost_TR
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: Anna, Lili, Jun, Dragunov, Lars, Bryan
Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #4 : Nisan 05, 2017, 05:26:37 ÖS »
@jinemre

Genelde seri hareketlerle punish kestiklerini görüyorum, onun dışında turnuva videolarında rage art'a blok alan garanti rage artı punish olarak değdiriyor yine. Ama doğruysa dediğin her karaktere karşı pratik yapmak için bir sebep daha o zaman.. Yine yapılabilecek şeyler vardır belki.   
We Are TEKKEN!
 

Çevrimdışı bigmania

  • Site Yöneticisi
  • *
  • İleti: 1.474
  • Total likes: 4
  • Thanked: 2 times
  • Üye Puanı: 13
  • Cinsiyet: Bay
  • Team TRM
      • Profili Görüntüle
      • http://www.tekkentr.com
    • PSN: b1gmania-trm-
    • XMB: bigmaniatrm
    • Başladığı Oyun: Tekken 2
    • Favori Karakter: STEVE - JİN
Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #5 : Nisan 06, 2017, 08:09:29 ÖÖ »
güzel konu sabitleyelim :)
 

Çevrimdışı jinemre

  • Site Yöneticisi
  • *
  • İleti: 2.534
  • Total likes: 60
  • Thanked: 17 times
  • Üye Puanı: 56
  • Cinsiyet: Bay
  • Never back down!
      • Profili Görüntüle
    • PSN: jinemre_trm_
    • Başladığı Oyun: Tekken 2
    • Favori Karakter: Jin Shaheen
Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #6 : Nisan 06, 2017, 03:02:49 ÖS »
Değişikliklere ilk mesaja şunu da ekleyelim Ozan;

Kapma açmalar: eskiden 3 ihtimalli kapma açma vardı. Tekken 7 de kapma açmalar 1 ve 2 ile kapıldığınızda 1 ya da 2 tuşundan herhangi birisine basarak açabiliyorsunuz. 1+2 li kapmalar yine 1+2 ile açılıyor.

Tekken 7'de kapma açmak inanılmaz keyifli, eskiye göre daha kolay.
 

Çevrimdışı MagneticFrost

  • Brawler
  • *
  • İleti: 774
  • Total likes: 4
  • Thanked: 1 times
  • Üye Puanı: 27
  • Cinsiyet: Bay
  • A man chooses, a slave obeys.
      • Profili Görüntüle
    • PSN: MagneticFrost_TR
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: Anna, Lili, Jun, Dragunov, Lars, Bryan
Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #7 : Nisan 06, 2017, 03:23:43 ÖS »
@jinemre

Ben o söylentinin doğruluğundan şüphe ediyordum. :icon_e_surprised: Senden doğruladığım iyi oldu, özellikle online için çok iyi bir şey bu. :) 
We Are TEKKEN!
 

Çevrimdışı SİM[2003]

  • Warrior
  • *
  • İleti: 1.337
  • Total likes: 15
  • Thanked: 15 times
  • Üye Puanı: 53
  • Cinsiyet: Bayan
  • "Please Don't Tell My Father..."
      • Profili Görüntüle
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: Emilie De Rocheford- Steve Fox
Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #8 : Nisan 06, 2017, 04:51:29 ÖS »
Değişikliklere ilk mesaja şunu da ekleyelim Ozan;

Kapma açmalar: eskiden 3 ihtimalli kapma açma vardı. Tekken 7 de kapma açmalar 1 ve 2 ile kapıldığınızda 1 ya da 2 tuşundan herhangi birisine basarak açabiliyorsunuz. 1+2 li kapmalar yine 1+2 ile açılıyor.

Tekken 7'de kapma açmak inanılmaz keyifli, eskiye göre daha kolay.
Oh be! İşte bu çokkkkkkk iyi oldu :)
 

Çevrimdışı DeadlyAssassin

  • Site Yöneticisi
  • *
  • İleti: 1.510
  • Total likes: 22
  • Thanked: 7 times
  • Üye Puanı: 19
  • Cinsiyet: Bayan
  • "This should be fun"
      • Profili Görüntüle
      • http://www.tekkentr.com
    • PSN: Tekken_Girl
    • Başladığı Oyun: Tekken3
    • Favori Karakter: Nina
    • Steam ID: XueDa
Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #9 : Nisan 19, 2017, 09:51:58 ÖÖ »
T7'de benim cok sevdigim tech-trap'lerin oyunda etkisi bitmis, combo reset duruyor durmasina da yerden kalkmalardan dolayi tech-trap bitmis nerdeyse, mesela eskiden back roll'la kalkan oyunculara Nina d4,1 Lars db2,1, Jin b2,1 vb. hareketlerle tekrar komboya yakalayabiliyorduk, rakibe kalkma sekliyle ilgili baski kurabiliyorduk, simdi yok olmus, e alismasi da zor oluyor tabi... oyunu yeni oyunculara kolaylastirmak icin yapilmis ama cok cesitli oynamayi sevenlere pek iyi oldugunu soyleyemiycem :-\
PSN:Tekken_Girl
Team Turk Masters ☆ DeadlyAssassin_TrM ☆ T7FR Maclarim icin tiklayin www.youtube.com/KillerLady7
 

Çevrimdışı Aora

Ynt: Tekken 7 Mekanik Değişiklikleri
« Yanıtla #10 : Haziran 11, 2017, 05:22:09 ÖS »
Emin değilim ama sanırım power crush hareketi sırasında kaparsanız düşmanı o kapma kırılamıyor. Yardımcı olabilir bazı durumlarda
 

 

Yukarı Git