Ynt: Değişik tekken videoları
Aris'in yeni videolarından, düşmanına oyun sırasında low bloklayıp while standing ile cezalandırmayı öğretiyor, sevdim ben
Haziran 09, 2017, 09:33:04 ÖS
1
Karakterlere Genel Bakış
Karakterler hakkında kısa özetlerin yeni başlayan veya eskiden beri oynayan ama hâlâ karakterleri tam bilmeyen arkadaşlara yardım edebileceğini düşündüm, hem kendilerine karakter seçmelerinde hem de bu karakterlere karşı oynarken nasıl oynadıklarını bilmeleri faydalı olur, vs
Öncelikle bu yazıyı yazan ben değilim. Ben sadece çevirisini yaptım. Yazarı İrlandalı Fergus isminde bir Asuka oyuncusu, kendisinin twitterına ve twitch hesaplarına tıklayarak ulaşabilirsiniz. Çeviriyi bitirdikten sonra jinemre'ye attım kontrol etmesi için, ikisine de teşekkür ediyorum buradan. Bu yazı önceden dövüş oyunu oynamış ama Tekken'e yeni olan insanlar için yazılmış, yani bilmediğiniz terimler olabilir. Bilmediğiniz terimler için Legend sayfasına göz atabilirsiniz. Eğer hâlâ anlamadığınız bir şey varsa konuya mesaj atın veya istemiyorsanız kişisel iletiden sorabilirsiniz.
Alisa Bosconovitch Zorluk- Kolay Alisa Tekken 7'de geri dönüyor. Alisa dürtme odaklı bir karakter. Düşmanının canını yavaşça iyi mesafeli low ve mid saldırılarıyla indirmek konusunda çok iyi. Bunu güçlü sidestepiyle birleştirince kendisi yavaş ve teknik bir oyun isteyenler için mükemmel bir karakter oluyor. 4'te inanılmaz güçlü bir homing hareketi var, counter hitte launcher olan 13 frame bir tekme. Bu hareket düşmanını Alisa'ya karşı sidestep kullanmaya korkutmakta çok iyi, bu da Alisa'nın düşmanına sakince dürtmesine izin veriyor. Agresif olarak da oynayabilir ve düşmanı ile arasındaki mesafeyi hızlıca WR2, yüksek hasarlı, menzilli, avantajı Alisa'ya veren saldırı ile kapatabilir. Düşmanlar bu saldırıyı tahmin edip ya eğilmek ya da sidestep yapmak isteyecek bu da Alisa'nın mükemmel homing ve mid saldırılarına açık bırakacak onları. Kendisi çok dürtme odaklı olduğu için hasarı yüksek değil, eğer canı rakiple kıyaslayınca çok azsa geri dönüş yapması zor olabilir.
Artıları: Dürtmekte iyi Güvenli launcherlar Güçlü 10 frame cezalandırma Oyundaki en iyi sidesteplerden bir tanesi Oyundaki en iyi homing hareketlerinden bir tanesi Genel olarak güçlü homing hareketleri
Eksileri: Havaya/boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta kötü Dürtmekte iyi olmasına rağmen hasarı düşük, canı düşükse geri dönüş yapması zor Geri dönüş yapabilmesi için çok riskli oynaması gerekiyor
Basit dürtme Kolay yapılan hareketler Defansif oynanış tarzı Seven oyunculara tavsiye edilir
Akuma Zorluk- ?? Street Fighter'dan misafir karakter kendisi. Bu yüzden oynanışı Tekken karakterlerinden çok farklı. Kendisinin EX barı var SF gibi, bu barı özel hareketler kullanarak, saldırarak veya hasar alarak dolduruyor. Bu barı ya kombolarını uzatmak ve baskısını güçlendirmek için ya da menzilli saldırılarını, ateş topu gibi, güçlendirmek için kullanabilir. Düşmanına yakınken sık sık güçlü low saldırılarını kullanabilir, bu low saldırılarından bir tanesi çok yüksek hasar vermek için ateş topuna veya tatsu'ya geçiş yapabiliyor. Buna artı olarak düşmanını düşüren bir çelme takma hareketi de var, ardından okizeme için. Düşmanına yaklaşmak ve baskı kurmaya başlamak için demon flipten kullanabileceği güçlü hareketleri var. Zıplayarak da güçlü hasar verebiliyor düşmana, normalde Tekken'de yapılamayacak bir şey zıplayan düşmana ağır kombolar rahatlıkla uygulanabileceği için, ama bazı karakterlerin Akuma'nın zıplamasını bölmesi zor olabilir. Kendisi ya hep ya hiç 50/50 karakter ve barı doluyken mixupları inanılmaz hasar verebiliyor. Shoryuken hareketi başlarken hasar almıyor yani baskıdan rahatça çıkabilir ve düşmanı kendisi üzerinde baskı yapmaya böylece korkutabilir. Eğer barı doluysa oyundaki en iyi 10 frame cezalandırmaya sahip, basit yumruktan shoryuken'in güçlendirilmiş haline geçebiliyor inanılmaz yüksek hasar vermek için ve bunu güvenli olmayan her hareketi cezalandırmak için kullanabiliyor.
Artıları: Panik saldırısı olarak shoryuken kullanabilir Barı doluyken oyundaki en iyi cezalandırmaya sahip Güçlü 50/50 Güçlü okizeme Yüksek hasar
Eksileri: Barının dolu olması gerekiyor yüksek hasar için Mixupları güvenli değil Menzili kötü, düşmanına yakın olması gerekiyor çoğu zaman
Street Fighter Farklı oynayan karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Asuka Kazama Zorluk- Kolay Asuka çok defansif ve CH odaklı bir karakter Tekken 7'de. Düşmanını menzili iyi low ve mid saldırılarıyla kendisinden uzak tutmakta başarılı. Buna ek olarak, oyundaki en iyi ve kolay menzilli cezalandırma hareketine sahip, f2. Boşa sallanmış hareketleri f2 ile çok uzun bir mesafeden rahatça cezalandırabiliyor. Eğer rakip Asuka'nın kendisini uzaktan tutma hareketlerini geçip yaklaşabilirse bu sefer ona hasar vermeye zorlanacaklar çünkü Asuka oyundaki en iyi panik hareketlerine sahip. Güvenli, counterhitte launcher olan 14 frame low crush hareketi ve reversallerı dahil. Buna artı olarak çoğu hareketi güvenli. Ofensif olarak çok da iyi değil kendisi. Ofensif planı düşmana güvenli hareketleriyle baskı uygulamak bir süre ve düşmanı bir tuşa basmaya itmek, burada da Asuka'nın CH saldırıları devreye girecek. Oyundaki en iyi mid launcherlarından bir kaçına sahip, hem normal hem counterhitte. Okizemesi güçlendi Tekken 7'de TTT2'yle kıyaslayınca, çok güçlü aşağıdan vuran Rage Drive'ı ve bloklanamayan mid eklendi kendisine. Ancak, Asuka oyundaki en kötü WS cezalandırmasına sahip. WS'den en hızlı launcherı 19 frame, bu da Asuka'yı lowları bloklamak yerine önceden görüp low crush kullanmaya itiyor. 10 frame cezalandırması oyundaki en kötüsü, bu da eğer düşman güvenli oynarsa Asuka'nın geri dönüş yapmasını zorlandırıyor.
Artıları: Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta oyundaki en iyi hareketlerden bir tanesi Güçlü okizeme En iyi panik saldırılarına sahip Düşmanı kendisinden uzak tutmakta iyi Bir sürü güvenli ve güçlü CH ve normal launcherlara sahip Counterhitte güçlü genel olarak
Eksileri Oyundaki en kötü 10 frame cezası Oyundaki en kötü WS cezalandırmalardan bir tanesi Defansif oyunculara karşı oynarken zorlanıyor
Defansif karakterler Güçlü ve farklı okizeme Kolay ve etkili karakter Seven oyunculara tavsiye edilir
Bryan Fury Zorluk- Zor Bryan, hem rushdownda hem de düşmanı kendisinden uzak tutmak konusunda başarılı olmasıyla bilinen bir karakter ve Tekken 7'de de bu devam ediyor. Düşmanı kendisinden uzak tutmak için bir sürü seçeneği var, menzilli CH launcherları, eğer düşman düşüncesizce saldırırsa hızlıca geriye atılabilmesi ve güvenli low crush mid launcherı gibi. Artı olarak mid, counter hitte launcher olan ve menzili ve frame avantajı iyi olan hareketini kullanabilir eğer düşmanına yaklaşmak istiyorsa. Düşmanına yaklaştıktan sonra çok vuran low saldırılarıyla, hızlı, counterhitte launcher olan mid saldırısıyla, hitconfirm olabilen stringleriyle düşmanının canını azaltabilir. Saldırıları sadece yüksek hasarlı değil ayrıca genel olarak güvenli de. Bunlara artı olarak oyundaki en iyi mesafe kontrol etme haretlerinden bazılarına da sahip. Ancak, Bryan'ı hakkını vererek oynamak istiyorsanız kendisini oynaması çok zor. Özellikle ünlü "taunt jet upper" tekniği, yani rakibini Bryan'ın bloklanamayan hareketini yemeye zorlayıp sonra launcherını kullanmak. Bunu yapmak aşırı derecede zor ama yapabilmek çok yardım edecek Bryan oyuncularına. Bryan'ı oynayan herkesin fark edebileceği bir zayıflığı da sol yanı, yani düşmanının sağı. Ama eğer düşman çok sidestepe alışırsa bunun üzerinden gelebilmesi için güçlü homing saldırıları var.
Artıları: Oyundaki mesafeyi kontrol etmekte en iyi karakterlerden bir tanesi Ayaktayken 14 frame launcherı var(Genelde 15 frame oluyorlar) İyi hasar veren ve genel olarak güvenli saldırılar Maçı kaybediyor durumdan rahatça geri dönebilir Güçlü CH saldırıları Güçlü homing saldırıları Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta iyi Kombo hasarı yüksek
Eksileri: Sol tarafı zayıf Hareketleri iyi frame avantajı verse de bunlardan sonra yapabileceği pek bir şey yok WS cezalandırması zayıf 14 frame'e kadar
Çok yönlü karakterler Yapması zor, gösterişli hareketler Güçlü defans odaklı oynayış Seven oyunculara tavsiye edilir
Bob Richards Zorluk- Kolay Bob çok yönlü bir karakter ve bir sürü oynayış tarzıyla oynanabiliyor. Güçlü midleri, counterhitte launcher olan hareketleri ve low dürtmeleri yüzünden dürtme konusunda iyi. Bob sadece dürtmeyle kalmayıp isterse rahatlıkla güçlü saldırılarını kullanmaya başlayabilir. Low saldırılarından bir tanesi, db3+4,4 Tekken'deki en ünlü lowlardan bir tanesi. Diğer low saldırılara kıyasla çok vuruyor ve rakibi büyük frame dezavantajında bırakıyor. Bu Bob'u düşmanıyla duvara karşıyken çok güçlü yapıyor düşmanı backdashle kaçamayacağı için. Buna ek olarak bir kaç güvenli midi, bir tanesini cezalandırması çok zor, de var kendisinin. Artı olarak kendisinin özel dashi var düşmanıyla arasındaki mesafeyi hızlıca kapatabilmesi için, buna kendisinin tracking'inin iyi olduğu da eklenince Bob'un baskısından kaçmak zor hâle geliyor. Cezalandırması güçlü, ama 15 frame'de kullanabileceği bir launcherı yok. Ama WS'de 14 frame launcherı var, low saldırıları bloklarken diğer karakterlere kıyaslayınca daha iyi cezalandırmasını sağlıyor.
Artıları: Çok yönlü oynanış stili Çok güçlü dürtme Duvara karşı oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi Düşmana yakınlaşma konusunda iyi Duvarda iyi hasar veriyor 15 frame dışında cezalandırması iyi
Eksileri 15 frame launcherı yok
Çok yönlü karakterler Kolay ve etkili Bir sürü seçeneği olan karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Claudio Serafino Zorluk- Kolay Oyundaki en anime karakter olarak Lars'ın yerini alan Claudio, Tekken 7'ye ilk eklenen karakterlerden bir tanesi. Claudio diğer karakterlerden biraz farklı oynuyor, bazı hareketlerinde kazandığı Starburst'ü bazı diğer hareketlerini uzatmak ve güçlendirmek için kullanıyor. Kendisi, oyundaki en iyi hopkicke sahip olmasıyla ünlü. Menzili yüksek ve Claudio bu hareketten sonra kendine hızlı geliyor yani blokladıktan sonra veya hareketi boşa sallamasını sağladıktan sonra cezalandırması zor biraz. Bu yüzden düşmanı kendisinden uzak tutmak konusunda iyi. Oyundaki en iyi düşmana yaklaşmak hareketlerinden bir tanesine sahip, wr2, çok vuran, vurursa Starburst veren ve blokta frame avantajını Claudio'ya veren bir hareket. Düşmanı görünce bunu eğilerek cezalandırmak isteyebilir, burada da Claudio'nun iyi mid saldırıları devreye giriyor, ünlü hopkick'i gibi. Claudio'nun genel oynanış stili Starburst'ü olabildiğince çabuk almak ve diğer hareketlerini güçlendirmek için kullanmak. Dürtmesi çok da iyi değil kendisinin, sıradan mid dürtmesi biraz yavaş ve en hızlı midi frame avantajını düşmana veriyor. Low saldırıları iyi vuruyor ama yavaşlar ve riskliler(launcher ile cezalandırılabiliyorlar) bir tanesi hariç, kendisinin baskı kurması zor bu yüzden.
Artıları: Oyundaki en iyi hopkick Starburst'ü varken oyundaki en yüksek hasar İyi homing hareketleri Düşmanı kendisinden uzakta tutmakta başarılı Düşmana yaklaşmak için oyundaki en iyi hareketlerinden bir tanesine sahip, wr2
Eksileri: Dürtme konusunda çok iyi değil Low saldırıları vasat Saldırıları çoğunlukla güvensiz
Yüksek hasarlı karakterler Farklı oynayan karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Devil Jin Zorluk- Zor Diğer Mishimalarla kıyaslayınca, Devil Jin en çok yönlü karakter diyebiliriz. Dürtme hareketleri Kazuya'dan daha güçlü ve Heihachi'den daha güvenli ve daha iyi low saldırıları var. Ama Kazuya kadar çok vurmuyor ve Heihachi kadar counterhitte iyi değil. Bir Mishima olarak Mishima ailesinin diğer üyelerinin de sahip olduğu bazı klasik hareketlere sahip, EWGF, hellsweep, güçlü, hitconfirm yapılabilen basit yumruk saldırıları ve wavedash'i gibi. Dürtmede güçlü kendisi ve farklı durumlar için seçebileceği çeşitli low saldırıları var. Çok vurmak isterse hellsweep, sıradan dürtmeyle baskı oluşturmak isterse db2 ve d4 ve bunlara ek olarak kullanabileceği güçlü mid dürtmeleri. EWGF ve kendisine özel menzilli midleri yüzünden diğer Mishimalar gibi güçlü mesafe kontrolü var. Artı olarak u4'ünde bazı karakterlere karşı blokta mixup olarak kullanabileceği güçlü bir panik hareketi var.
Artıları: Güçlü dürtme Güçlü mesafe kontrolü Güçlü mixuplar Wavedashi yüzünden dövüş sahasında hareket etmesi çok iyi, diğer Mishimalar gibi Yüksek hasar İyi panik hareketleri
Eksileri
Güçlü dürtme karakterleri Çok yönlü karakterler Maçın hızını istediğin şekilde değiştirebilmeyi Seven oyunculara tavsiye edilir.
Eddy Gordo Zorluk- Orta Oyundaki en sıradışı karakterlerden bir tanesi. Kendisinin bir kaç tane stance'i var, ama en önemlisi RLX stance'i. Bu stance çoğu hareketten kaçmak için ve düşmana 50/50 zorlamak ve bundan sonra mid ve low saldırılarıyla kombonun devamını getirmek için kullanılabiliyor. Güçlü low dürtmeleri var, SS4 cezalandırması zor bir hareket ve df4'ünün menzili iyi. Bu da onun rakibinin canını çeşitli low ve mid dürtmeleriyle yavaş yavaş indirmesini sağlıyor. Düşmanı kendisinden uzak tutmak için güçlü hareketleri var df2(15 frame launcher ve bloklanırsa düşmanı ittiriyor), SS4, uf4(menzilli mid) gibi. uf3 hareketinden sonra düşmanı 50/50 tahmin etmeye zorlayan ve güçlü hareketleri var. WS'da 13 frame launcherı var, oyundaki en hızlı launcherlardan biri Kazuya'nın ve Josie'nin launcherıyla beraber, bu da kendisine karşı bazı low saldırıları kullanmayı çok riskli hâle getiriyor. Kendisinin sidestep'i kötü, bu da baskıdan çıkmasını zorlaştırıyor, ancak oyundaki en iyi backdashlerden bir tanesine sahip. Oynanış stili olarak yüksek hasar için RLX stance'ini kullanarak düşmana mixuplarını zorlaması ve güçlü okizemesini kullanması tavsiye edilir.
Artıları: Güçlü 50/50 Dürtme ağırlıklı, düşmanın canını yavaş yavaş indirmek oynanış stilinde iyi WS'de 13 frame launcher Güçlü okizeme Oyundaki en iyi backdashlerden bir tanesi
Eksileri: Cezalandırması kötü WS'deki 13 frame launcherı dışında Mixup seçenekleri çok kötü cezalandırılabilir Sidestepi kötü, baskıdan çıkması zor
Sıradışı karakterler Dürtme ağırlıklı, düşmanın canını yavaşça indirme Güçlü okizeme Seven oyunculara tavsiye edilir
Feng Wei Zorluk- Orta Feng bu oyundaki en açık uçlu karakterlerden bir tanesi, yani bir sürü farklı oynanış stiliyle oynanabilir. Saldırgan olarak oynandığında korkutucu bir karakter, low dürtmeleri high crush ve Feng'i düşmana yakın bırakıyor. Feng'in baskısından çıkmak da zor, 10 frame hareketi counterhitte devamı getirilirse çok vuruyor ve trackingi güçlü hızlı bir mid hareketi var. Feng, sidestepten düşmanına çelme takabiliyor ve bundan sonra komboyla devam edebiliyor. Buna ek olarak düşmanını korkutabileceği güçlü mid hareketleri var. Risk/ödül konusunda seçebileceği bir sürü hareketi var, farklı durumlarda avantajı geri almak için kullanabilir bunları. Kendisinin dövüş sahasında hareket etmesi iyi ve qcf dashinden dolayı düşmanıyla olan mesafeyi hızlı bir şekilde kapatabiliyor. Buna ağır vuran lowları ve iyi mid dürtmeleri eklenince Feng'in mesafe kontrolü çok güçlü oluyor. Feng'e baskı kurmak da zor çok iyi panik hareketleri olduğu için, autoparry stance'i, reversali ve 10 frame CH hareketi dahil. Ancak cezalandırması ortalamadan biraz düşük, hopkick'inin menzili kısa, WS'de 14 frame'den hızlı hareketleri kötü. Kombo hasarı da düşük kendisinin, ancak dürtme hasarının yüksek olması bunu çok da önemli bir sorun yapmıyor.
Artıları: İyi hasarlı saldırılar Üzerinde baskı kurması zor iyi panik hareketlerinden dolayı Oyundaki en iyi lowlardan bazılarına sahip İnanılmaz iyi mesafe kontrolü ve düşmana yakınlaşma
Eksileri: Düşük kombo hasarı Ortalamadan kötü cezalandırma
Çok yönlü karakterler Farklı durumlarda kullanabileceği bir sürü seçeneği olan karakterler Dürtmeleri güçlü vuran karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Gigas Zorluk- Kolay Gigas, oynanış olarak diğer Tekken 7 karakterlerinden biraz farklı. Güçlü kapmaları ve iyi hasar veren baskı hareketleri yüzünden rushdown stili oynayabiliyor. Bu kendisini diğer büyük karakterlerden farklı yapıyor, böyle karakterler genelde defansif oynadığı için. Ancak, kendisinin uzun kolları yüzünden defansif, düşmanı kendisinden uzakta tutmaya dayalı bir şekilde de oynanabiliyor kendisi. Oyundaki en iyi kapmalardan bir tanesine sahip, hcb 1+2. Gigas'ın artı olarak çok iyi baskı kurma potansiyeli var, Rage Drive'ında düşmana doğru koşuyor ve bloklanamayan high veya wallsplat mid 50/50 zorlayacak kadar frame avantajı veriyor, bu da rauntun sonlarına doğru yapması çok iyi bir hareket. Cezalandırması çok kutupsal, 10 frame cezalandırması çok çok iyi ve 15 frame launcherının menzili çok iyi, kendisine karşı boşa saldırı sallamayı çok tehlikeli hale getiriyor. Ancak cezalarının gerisi kötü. Midleri fena değil, ama ayakları kısa olduğu için kolaylıkla backdash yapıp kaçılabiliyor bu da kendisinin baskı kurmasını zorlaştırıyor.
Artıları: Güçlü kapmalar Kolları uzun, yani uzun menzilli kol saldırıları Oyundaki en iyi 10frame cezalarından bir tanesi Hızlı, güçlü ve kolay cezalandırabiliyor boşa sallanan saldırıları Rage Drive'ıyla çok güçlü mixupları var Duvarlı veya duvarsız iyi hasar veriyor
Eksileri: 10 frame cezalandırması dışında cezalandırmaları inanılmaz kötü Low saldırılarının menzili kısa Sidestepi kötü Kendisi diğer karakterlerden büyük olduğu için daha uzun kombolar yapılabiliyor üzerinde
Sıradışı oynayış stili Kapma odaklı oynayış Seven oyunculara tavsiye edilir
Heihachi Mishima Zorluk- Zor Oyundaki en güçlü karakterlerden bir tanesi denilebilir. Kendisi bir Mishima ve bu yüzden klasik Mishima hareketlerine ve avantajlarına sahip, EWGF ile iyi mesafe kontrolü, iyi vuran lowlar, hitconfirm olabilen basit yumruk saldırıları ve düşmanına hızlıca yaklaşmasını sağlayan wavedash'i gibi. Oyundaki en iyi mid hareketlerinden bazılarına sahip, bu da düşmanına yaklaştıktan sonra counterhitlerle düşmanını kolayca rahatsız etmesini sağlıyor. Ancak aşağı dürtme hareketi yok kendisinin, bu da onu güçlü counterhit hareketlerine odaklanmasını gerektiriyor.
Artıları: Güçlü CH hareketleri Çok güçlü 50/50 mixuplar Wavedashi yüzünden dövüş sahasında hareket etmesi çok iyi, diğer Mishimalar gibi Maçı kaybediyor durumdan rahatça geri dönebilir Oyundaki en yüksek hasarlardan bir tanesine sahip
Eksileri: Eğilirken cezalandırması kötü Az riskli low hareketleri yok kolayca dürtmesi için
Hareketlerini yapması zor karakterler Rushdown Yüksek hasarlı mixup Seven oyunculara tavsiye edilir
Hwoarang Zorluk- Zor Hwoarang bir kostüm değişikliğiyle geri dönüyor. Hwoarang için saf rushdown karakteri diyebiliriz. Ofensif oynayışı, farklı stance'lerinden kazandığı hızlı mid, low ve CH saldırıları odaklı. Düşmanını hızlı bir şekilde defansif seçenekler yapmasına veya Hwoarang'dan hasar yemesine zorluyor. Kendisinin baskısından çıkmak için rastgele tuşlara basan düşmanı rahatlıkla öldürebiliyor, ancak defansif oynayan ve ataklarını başarıyla bloklayan düşmanlara, düşmanların ona vurduğundan daha fazla vurması gerekiyor. Kendisini oynamasının zor olmasının ana sebebi tüm stancelerını, bu stancelara geçişleri ve bu stancelardayken sahip olduğu hareketleri hatırlamak ve doğru zamanlarda kullanmak. Oynarken kendisinin sahip olduğu tüm mixupları yaratıcı bir şekilde kullanmak gerekiyor. Tekken serisindeki oynanması en zor karakterlerden biri diyebiliriz. Tekken 7 kendisine oyundaki en güçlü Rage Art ve Power Crush'lardan bazılarını verdi. Rage Art'ını sadece bir stance'dayken kullanabiliyor ama oyundaki tek güvenli Rage Art. Ofensif oynayan bir Hwoarang güçlü ve korkutucu olabilir ancak menzili ve düşmana yaklaşmak konusunda iyi değil. Ana stance'inde iyi bir high crush hareketi yok, başka stancelere geçiş yapması gerekiyor bunun için.
Artıları: İnanılmaz mixuplar Yüksek kombo hasarı Ofensif oynarsa kısa bir sürede iyi hasar veriyor Güvenli Rage Art İnanılmaz Power Crush
Eksileri: Cezalandırması vasat Menzili zayıf Ana stance'inde high crush hareketleri iyi değil
Saf rushdown karakterleri Hızlı oynanış şekli Ofensif oynayışta bir sürü seçeneği olan karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Jack 7 Zorluk- Kolay Jack serisinin modellerinden bir tanesi daha. Büyük karakterler 2 boyutlu dövüş oyunlarında genelde rushdown ve kapma ağırlıklı oynarken, Tekken'de genelde böyle değil. Jack, serideki en defansif karakterlerden bir tanesi. Kolları uzun olduğu için kol saldırılarının inanılmaz menzili var ve bu düşmanı kendisinden uzakta tutmasına yardım ediyor. Ana low dürtmeleri çok hızlı(12 frame), iyi vuruyor ve Jack'e iyi frame avantajı veriyor. Eğer Jack sizi duvara karşı sıkıştırdıysa, güçlü dürtmelerinden dolayı oradan çıkarken canınızın bir kısmını kaybetmeye hazır olun. Defansif bir karaktere göre, iyi bir şekilde pasif agresif olarak da oynayabiliyor ve bu yüzden genel olarak hızlı oynanan maçlarda da geri kalmıyor. Kendisine yaklaşmaya çalışan düşmanı menzilli saldırılarıyla sinir etmede ve böylece hata yapmalarını sağlamakta, ve bu hataları menzilli cezalandırma hareketleriyle cezalandırmakta iyi. Kapmaları çok güçlü, bir tane wallsplat kapması bile var. Büyük bir karakter olarak sidestepi kötü ve panik hareketi yok hiç parry veya reversal gibi, yani diğer karakterlere göre üzerinde baskı uygulanması daha kolay. Artı olarak büyük olduğu için üzerinde daha uzun kombolar uygulanabiliyor. Homing hareketleri zayıf, eğer düşman sola sidestep yaparsa durdurmak için uğraşması gerekiyor.
Artıları: Düşmanı kendisinden uzakta tutmakta çok iyi Güçlü kapmalar Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta iyi Oyundaki en güçlü low dürtmelerden bazılarına sahip Hareketlerinin menzilinden dolayı diğer karakterlerin cezalandıramayacağı bazı durumlarda cezalandırabiliyor
Eksileri: Kötü sidestep, baskıdan çıkması zor Büyük olduğu için üzerinde daha uzun kombolar yapılabiliyor Sağ tarafı zayıf, eğer düşman sola sidestep yaparsa risk alması gerekiyor bunu durdurması için
Defansif odaklı oynanış Basit ve etkili dürtme İyi kapmalar Seven oyunculara tavsiye edilir
Jin Kazama Zorluk- Orta Jin, bir çok konuda çok iyi. Çok yüksek hasarlı dürtme hareketleri var. Düşmanla mesafesini f4(counterhitte launcher olan ve blokta güvenli olabilen bir mid) ile kontrol edebiliyor. Wavedashi ile düşmanla arasındaki mesafeyi kolayca kapatabiliyor. Wavedashten sonra kullanabileceği güçlü seçenekleri var, sonra komboyla devam edebileceği bir low, boşa sallanan saldırıları cezalandırmak veya genel olarak mid saldırı olarak kullanılabilecek bir mid launcher gibi. Jin çok yönlü bir karakter, güçlü dürtme saldırıları,wavedashten sonra mixupları yüzünden ofensif olarak oynanabilir veya f4 ile düşmanı kendisinden uzakta tutmak, ve genel olarak güçlü blok ve boşa sallanan saldırıları cezalandırma hareketleri yüzünden defansif olarak oynanabilir. Oyundaki en iyi parry'e sahip, parryler genelde dirsek, diz, kafa ve silahlara karşı kullanılamaz ama Jin hepsine karşı kullanabiliyor ve bu da düşman avantajdayken bile onları hareketlerini dikkatli kullanmaya itiyor. İyi vuran ve bir tanesi counterda launcher olan lowları, düşmanı yere düşüren güvenli midleri ve 4 hareketi, oyundaki en hızlı homing hareketlerden bir tanesi(13 frame) ve counter hitte düşmanı yere düşürmesiyle dürtme bakımından oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi. Ama bazı hareketleri cezalandırırken zorlanabilir, çünkü cezalandırma hareketlerinin genel olarak menzili az.
Artıları: Wavedashi yüzünden dövüş sahasında hareket etmesi çok iyi Mixupları ve dürtmeleri güçlü Genel olarak oyundaki en iyi cezalandıranlardan bir tanesi Çok yönlü bir karakter Parrysi ve düşmanından kaçan hareketlerinden dolayı üzerinde baskı kurmak zor Oyundaki en iyi homing hareketlerinden bir tanesi Oyundaki en hızlı Rage Artlardan bir tanesi
Eksileri: Bazı cezalandırmalarının menzili kısa
Çok yönlü karakterler, maçın hızını istediği gibi değiştirebilme Düşmanın hatalarını ağır cezalandırma Seven oyunculara tavsiye edilir
Josie Rizal Zorluk- Orta Tekken 7'ye yeni gelen karakterlerden ve görünüşe göre Bruce'un yerini alan karakter. Bruce'la kıyaslayınca kendisi daha fazla string odaklı ve düşmanın canını azaltmak için bir sürü mixup string seçeneği var. Kendisinin dürtme oynanışı diğer karakterlere göre biraz farklı çoğu karakterde olan 13 frame df1 mid dürtmesine sahip olmadığı için, ama diğer özellikleriyle bu açığını kapatıyor. Düşmanına yakınken, low dürtmeleri ve stringleriyle Josie düşmanının canını yavaşça azaltmakta güçlü. Vuracak gibi yaptığı bazı hareketleriyle ve geriye atılma hareketiyle düşmanının kafasını karıştırabilir ve düşman üzerindeki baskısını güçlendirebilir. Kendisinin özel bir dashi var ve bu dashten 2 tane kullanabileceği çok güçlü hareketi var, biri çok vuran bir low(CD3) diğeri de güçlü boşa sallanmış saldırıları cezalandırmak için kullanılabilen (CD2). Bu Josie'yi ya CD3 lowla düşmana yakınlaşmak için güçlü bir seçenek veriyor, ya da düşmanın kendisine saldırması için yem atıp sonra CD2 ile cezalandırmasını sağlıyor. Saldırır gibi yapması, string baskısı ve menzilli dürtmeleri, cezalandırmaları yüzünden maç ortasında anında ofensif oynanış stilinden defansif oynanış stiline geçebiliyor. Josie ile ilgili başka bir dikkat edilmesi gereken konu ise cezalandırması, oyundaki en iyi cezalandırma hareketlerinden bazılarına sahip: özellikle eğilirken kullanabileceği 13 frame launcher, bu yüzden low dürtmeleri blokladıktan sonra diğer karakterlere kıyasla daha ağır cezalandırabiliyor. Hataları çok ağır cezalandırıyor, ister bloklamak olsun ister boşa sallanan saldırılar bu yüzden defansif olarak güçlü bir karakter. Ceza hasarı iyi, ama duvarı olmayan bölümlerde genel olarak hasarı biraz düşük. Sol tarafı zayıf(düşmanının sağı), ama düşman sidestepe çok alışırsa bunu engellemek için kullanabileceği ortalamadan iyi homing hareketleri var.
Artıları: Cezalandırma konusunda oyundaki en iyi 3 karakterden bir tanesi Güçlü string tabanlı saldırı Counterhitte güçlü hareketler Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta güçlü
Eksileri: Duvarsız bölümlerde hasarı biraz düşük Sol tarafı zayıf(düşmanının sağı)
Dürtme konusunda diğer karakterlerden farklı Düşmanın hatalarını cezalandırırken çok yüksek hasar Değişken oynanış stili Seven oyunculara tavsiye edilir
Katarina Alves Zorluk- Kolay Katarina, "ya hep ya hiç" bir karakter olarak tanımlanabilir. Güçlü low saldırıları var, ama bloklanınca launcher ile cezalandırılabiliyor. 444 stringi hızlı ve counterhitte launcher oluyor, d2 hareketinin hitboxı çok büyük ve bazı hareketlere karşı crush olabiliyor ve df4 counter olursa launcher olan diz hareketi var(diz olması parrylerden ve reversallerden etkilenmediği için iyi). Katarina yüksek risk ve yüksek ödül tarzı bir karakter. Çünkü mixuplarında low saldırıları kötü ve riskli, hızlı low saldırılarının da hasarları çok düşük. Low saldırılarını dikkatli kullanması gerekirken dürtme ve mixup konusunda çok iyi mid saldırıları var. Ek olarak basit yumruk stringleri iyi ve avantajı Katarina'ya veriyor bunu da frame trap hazırlamak için kullanabiliyor. Homing hareketleri çok da iyi değil yavaş olduklarından dolayı, kendisinin normal hareketlerinin tracking özelliğine güvenmesi gerekiyor sidestep kullanan düşmanlara karşı.
Artıları: Güçlü midler Yüksek hasarlı mixuplar Güçlü CH frame trap oynanış Kombolarla yüksek hasar
Eksileri: Low saldırıları kötü, dikkat etmesi gerekiyor Homing hareketleri yavaş
Mixuplarında yüksek hasar veren karakterler Counterhit odaklı oynanış Hareketleri kolay yapılan karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Kazumi Mishima Zorluk- Kolay Heihachi'nin gizemli karısı sonunda Tekken'e katılıyor. Kazuminin hareket listesi çok kısa ama etkili. Ofensif dürtme hareketleri ve güçlü hitconfirm olabilen midleri ile düşmanının canını yavaşça indirmeye çalışuyor. Klasik Mishima 1,1,2 hitconfirm olabilen hareketine sahip, bu da oyundaki en iyi basit yumruk hitconfirm hareketi. Kazumi'yi düşmanına yakınlaştıran ve düşmanını dezavantajda bırakan güçlü low dürtmeleri var. Kendisi çok "yapışkan" bir karakter, aynı dürtme hareketlerini sürekli kullanabilir düşmanı başka bir şey kullanmaya itene kadar. Kazumi'nin bloklayınca çok az hasar veren bir menzilli saldırısı da var, çok da önemli bir şey değil ama yardımcı olabilir bazı durumlarda, Tekken'de normalde bloklayınca hiç hasar alınmadığı için. Oyundaki en güçlü WS 11 frame cezalandırmalarından bir tanesine sahip, wallsplat özelliği olduğu için düşmanı Kazumi'ye karşı low kullanırken bir kez daha düşünmeye itiyor. Düşmana yaklaşırken kullanabileceği iyi bir wr2 hareketi var, blokta frame avantajını düşmana veriyor ama Kazumi'yi ittiği için cezalandırması zor. Eğer bloklanmazsa düşmanı yere düşürüyor. Kapmalarının bir tanesinin de wallsplat özelliği var(bu da nadir bir şey), bu da düşmanıyla duvara yakınken ve düşmanının sırtı duvara dönükken Kazumi'nin saldırgan oynamasına yardım ediyor. Ancak low saldırıları genelde dürtmeye dayalı olduğu için hasarları az, eğer maçta canı azsa geri dönüş yapması zor olabilir.
Artıları: Stringleri ve hitconfirm olabilen hareketleriyle düşmanı "kilitlemekte" iyi Wallsplat özelliği olan WS 11 frame cezalandırma DF2 ile kolay ve hasarı yüksek boşa sallanan saldırıları cezalandırma
Eksileri: WS44 dışında WS cezalandırması kötü Hopkickinin menzili kötü, bazı hareketleri launcher ile cezalandırmakta zorlanıyor Çok vuran low hasarı yok, geri dönüş yapması zor olabilir Genel olarak oyundaki en az hasara sahip karakterlerden bir tanesi
Az hareketi olan ve basit oynanış tarzı Yapması kolay hareketler Dürtme tabanlı rushdown oynayış stili Seven oyunculara tavsiye edilir
Kazuya Mishima Zorluk- Zor Oyunun ana karakteri. Kazuya düşmanın hatalarını, ister blokta olsun ister havaya sallamada, ağır olarak cezalandırmak üzerine ve rakibin zayıf zamanlarını bulup o an araya girip çok vuran mixuplarını kullanmaya odaklı bir karakter. Bir Mishima olarak diğer Mishimalarla bazı aynı özellikleri taşıyor. Wavedashi düşmanı ile kendisi arasındaki mesafeyi hızlıca kapatabilmesini sağlıyor, EWGF, hellsweep ve güçlü hitconfirm olabilen basit yumruk stringleriyle düşmanı üzerindeki baskısını rahatlıkla kontrol edebiliyor. Diğer Mishimaların aksine kendisi dürtme konusunda çok zayıf. Bu oyunda artı olarak Devil formu da var kendisinin, Rage Drive'ı kullanınca otomatik olarak Devil formuna geçiyor. Bu framedatasında bazı şeyleri de değiştiriyor. Kazuya'nın defansif ve cezalandırmak üzerine oynaması tavsiye edilir dürtmeleri kötü ve genel olarak güvensiz bir karakter olduğu için. Ancak bu konuda da en iyi karakterlerden bir tanesidir, örnek olarak ws12'si var kendisinin, 13 frame launcher. Bununla low saldırıları çoğu diğer karakterle karşılaştırınca çok daha iyi cezalandırabiliyor.
Artıları: Güçlü mesafe kontrolü Cezalandırma konusunda oyundaki en iyi 3 karakterden bir tanesi Wavedashi yüzünden dövüş sahasında hareket etmesi çok iyi, diğer Mishimalar gibi Hellsweep+devamında kullanabileceği midler ile güçlü mixuplar
Eksileri: Dürtme konusunda güçsüz
Defansif ve cezalandırmaya bağlı oynayış stili Hareketlerini yapması zor karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
King Zorluk- Orta King, Tekken'deki grappler oynanış stiline en yakın karakter. Bazılarının hasarı çok iyi olan bir sürü kapmaları var. Artı olarak zincirleme kapmaları var, bir kez kaptıktan sonra başka bir kapmaya geçiyor, bu zincirleme kapmaları kırması için düşmanını hangi kapmayı kullandığını tahmin etmeye zorluyor ve eğer tahmin edemezse zincirleme kapma bitene kadar çok yüksek bir şekilde hasar almasını sağlıyor. Giant Swing hareketi var 1le kırılmasına rağmen 1+2 kırılıyor gibi gösteriyor ve çok iyi vuruyor, duvarda kombo bitirme hareketi var ondan sonra yerde 50/50 zorluyor düşmanına ve 1 veya 2 ile kırmayı tahmin etmek zorunda bırakıyor. Eğer güçlü kapmalardan ve düşmanını tahmin etmeye zorlamaktan hoşlanıyorsanız, King sizin için ideal bir karakter. Ancak boşa sallanan saldırıları cezalandırmak konusunda biraz kötü menzili iyi bir launcherı olmadığı için.
Artıları: Kapma konusunda oyundaki en iyi karakter Güçlü okizeme ve güçlü düşmanı yerdeyken kapmalar Kısa bir sürede çok hasar verebilir düşman doğru tahmin edemezse
Eksileri: Dürtme konusunda ortalamadan biraz kötü Güçlü low saldırıları yok Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta kötü
Güçlü kapmalar Düşmana 50/50 zorlamak ve tahmin etmek zorunda bırakma Seven oyunculara tavsiye edilir
Kuma/Panda Zorluk- Orta Serinin en bilinen karakterlerinden ikisi geri dönüyor. Karakter seçme ekranında farklı yerleri olmalarına rağmen tamamıyle aynı karakterler Rage Art animasyonları dışında. Ayıların Hunting Stance(HBS) isimli bir stance'i var. Bu stancedeyken hızlı low stringleri, güçlü ve düşmanı yere düşüren lowlar, güçlü mid saldırıları var ve bu stancedeyken o kadar eğilebiliyorlar ki çoğu medium saldırının altıntan bile geçebiliyorlar. Bu stance'in iyi kullanımı bu iki karakteri oynarken çok önemli. Burada da düşmanın hareketlerini iyi görebilmek ve oynanış stillerini iyi anlayabilmek çok yardım ediyor. Kolları büyük oldukları için 1 ve 2 ile olan her saldırının diğer karakterlere göre daha uzun menzili var. Bu yüzden hem sıradan yumruk saldırılarıyla, hem de yumruklarını kullandıkları mid ve low saldırılarıyla düşmanları kendilerinden rahatlıkla uzakta tutabiliyorlar. Buna oyundaki en kolay ve en güçlü boşa sallanan saldırıları cezalandırma hareketlerinden bir tanesi olan df21 eklenince ayılar düşmanı kendilerinden uzak tutmakta ve kendilerine yaklaşmaktan korkutmakta çok iyi. Bu da HBS kullanırken biraz daha özgür olmalarına sebep veriyor. Ancak ayıların ayakları kısa, bu hem iyi hem de kötü bir şey olabiliyor. Ayakları kısa oldukları için ayak saldırılarında menzilleri kısa, ama düşmanların bazı lowları ayılara yetişmiyor ve bazı kombolarda da bu lowlar yetişmeyeceği için daha kısa kombolar kullanmak zorunda kalıyorlar. Ama çok büyük oldukları için kendileri üzerinde bazı durumlarda daha uzun kombolar yapılabiliyor, ve biraz önce de bahsedildiği gibi bazı durumlarda ayakları kısa olduğu için daha kısa kombolar yapılması gerekiyor. Sidestepleri de kötü bu yüzden baskıdan çıkmaları zor.
Artıları: Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi(belki de en iyisi) Ofensif olarak HBS çok güçlü bir stance Ayakları kısa olduğu için düşmanlar mesafeyi hesaplarken hata yapabilir ve yanlışlıkla boşa sallayabilir Oyundaki en iyi hopkicklerden bir tanesi
Eksileri: HBS dışında saldırıları çok iyi değil Oyundaki en kötü sidesteplerden bir tanesi Duvarda daha uzun kombolar yapılabiliyor ve ayılara özel kombo başlatmaları(diğer karakterlere yapılanlardan daha ağır) kullanılabiliyor
Düşmanının oynayış stilini çözme ve hareketlerini okuyabilme Boşa sallanan saldırıları kolayca cezalandırabilme Eğlenceli oynanış stili Seven oyunculara tavsiye edilir
Haziran 15, 2017, 06:51:20 ÖÖ
1
Ynt: Karakterlere Genel Bakış
Lars Alexandersson Zorluk- Kolay Tekken'de SF'deki Ryu'ya en yakın karakter diyebiliriz. Diğer karakterlere kıyasla en çok yönlü karakter, ve oyunu öğrenmek için mükemmel bir karakter. Bir çok durum için güçlü ve basit hareketleri var. Çok vuran low, high crush low, dürtmek için low, baskı uygulamak için low, vs. Lars'da var hepsi. Oyunda güvenli low crush mid launchera sahip olan nadir karakterlerden bir tanesi, bu hareket tabiki düşmanını Lars'a karşı low kullanmaktan korkutuyor. Artı olarak duvardayken oyundaki en yüksek hasarlardan bir tanesine sahip. Jin gibi Lars da bir sürü durum için farklı hareketleri olan ve çok değişik stillerle oynanabilen bir karakter. En önemli zayıflıklarından bir tanesi sol tarafının zayıf olması, bu yüzden homing hareketlerinin kullanılması önerilir Lars oynarken.
Artıları: Mükemmel lowları var her durumda kullanmak için Oyundaki en yüksek duvarlı ve duvarsız hasarlardan bir tanesi Güçlü cezalandırma
Eksileri: Sol tarafı zayıf Counterhit konusunda zayıf
Çok yönlü karakterler Temel kurallar üzerine kurulu karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Lee Chaolan ve Violet Zorluk- Zor Aralarında bir fark yok ikisinin oynanış olarak. Lee çok counterhit odaklı bir karakter. Oyundaki en iyi düşmanı kendisinden uzakta tutma hareketlerinden bir tanesine sahip:b4, counterhitte launcher olan, hızlı ve düşmanın kendisine yaklaşmak için kullandığı hareketi bölen bir hareket. B4'ten Hitman Stance'e direk geçiş yapabilir eğer saldırı boşa gittiyse cezalandırmayı zorlaştırmak için. Düşmana yakınken Lee'nin kullanabileceği bir sürü seçeneği var. Yakınken dürtme ağırlıklı saldırıları, eğer counterhit olursa launcher olan güçlü saldırıları 223 gibi, hitconfirm olabilen ve counterhitte launcher olan basit yumruk stringini kullanarak çok yüksek hasar verebilir. df1'inin hitbox'ı çok iyi ve high crush bu yüzden Lee'nin baskısına karşı çıkmak zor olabilir. WR34'ü uzaktan gelirken saldırmak için çok iyi frame avantajını Lee'ye verdiği için, bu da kendisinin zaten iyi olan counterhit hareketlerine yardım ediyor. Lee, b2'si yüzünden düşmanını duvara taşımakta oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi. Lee düşmana yakınken güçlü ve düşmanı kendisinden uzak tutmak konusunda iyi saldırılara sahip olmasına rağmen, boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta oyundaki en kötü karakterlerden bir tanesi menzilli saldırıları genelde kötü olduğu için. Bunun yüzünden düşmana yakın olmayı ve Lee'nin frame avantajlarını kullanıp kendisinin CH hareketleri kullanmak tavsiye edilir. Ancak, kendisi çok CH ağırlıklı olduğu için defansif oynayan oyunculara karşı zorlanacaktır.
Artıları: B4'ü, düşmanı karakterden uzakta tutmak konusunda en iyi hareketlerden bir tanesi Counter hit konusunda çok iyi Güçlü cezalandırma Düşmanı duvara taşımak konusunda Nina'yla beraber en iyisi
Eksileri: Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta gerçekten kötü Yavaş homing hareketleri Geri dönüş yapması zor
Counterhit ağırlıklı oynanış stili Yapması zor hareketleri olan karakterler Dürtme odaklı karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Leo Kliesen Zorluk- Kolay Leo çok yönlü ve basit bir karakter, bu yüzden de oyunu öğrenmek için ideal karakterlerden bir tanesi. Güçlü lowlarından korkuttuğu düşmanlara karşı değişik durumlarda kullanabileceği çeşitli güçlü mid dürtmeleri var. Ana low dürtmelerinden bir tanesi qcf1, high crush ve counter olursa küçük bir kombo ile devam ettirilebiliyor bu da hareketi hasarı yüksek bir low dürtme yapıyor. Daha güçlü low saldırıları düşmanı düşürdüğü için dürtmek için değil de çok vuran mixuplar için kullanılıyor. Düşman yerdeyken, Leo onlara vurmak için güçlü bir hareket kazandı Tekken 7'de. Kendisinin ünlü duvar hasarını vermek için düşmanı duvara taşımak konusunda da çok iyi. Leo'nun bir kaç tane güvenli wallsplat özelliği olan midleri ve low hareketlerinden sonra kısa kombolarla devam edebildiği için kendisi duvara karşıyken daha korkunç bir hâle geliyor. df2(menzilli bir launcher ve güvenli olabiliyor mesafe doğru ayarlandıysa)'sinden dolayı düşmanı uzak tutmak konusunda da fena değil. qcf dashi ile düşmana hızlıca yaklaşıp onların saldırılarını bölebiliyor. İki tane stance'i var Leo'nun, daha çok kombolarda kullanılan KNK stance ve normal oynanışta kullanılan BOK stance. BOK stance'i hitboxunu aşağı indiriyor bayağı. Ayaktayken ve eğilirken cezalandırması ortalamadan iyi, oyundaki en iyi WS 11frame cezalarından bir tanesi ve df2 ile blokta ittiren hareketleri cezalandırabilme yeteneğine sahip. CH konusunda biraz zayıf hızlı, güvenli ve iyi bir midi olmadığı için.
Artıları: Mixup konusunda güçlü Duvar konusunda en iyilerden Duvara taşımakta iyi Güçlü cezalandırmak, özellikle WS 11 frame Çok yönlü bir karakter
Eksileri: CH konusunda yavan
Çok yönlü karakterler Bloklanan veya havaya sallanan saldırıları ağır cezalandırma Basit, oyun kuralları odaklı karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Lili Rochefort Zorluk- Kolay Lili tek yönlü bir karakter. Güçlü ama basit bir oynayış stili var ama bu stil sidestep kullanan düşmanlara karşı çok işe yaramıyor trackingi çok kötü olduğu için. Çok az hareketinde tracking özelliği var ve homing hareketleri ya yavaş, ya menzilleri kısa. Ama bunun üzerinden gelmek için oyundaki en iyi sidestepe sahip, oyundaki diğer karakterlerin kaçamayacağı saldırılardan kaçabiliyor. Düşmanları bazı saldırıları kullanmakta iki kez düşünmelerini sağlayabiliyor, hemen sidestep yapıp cezalandırabileceği için. Oyundaki en iyi cezalandırmalardan bazılarına ve yüksek hasara sahip. Düşmanına sürekli blokta kendisine frame avantajı veren df3,qcf3+4 gibi hareketlerle baskı uygulamak sonra şaşırtıp ff4 gibi yüksek hasar veren lowları kullanmak konusunda başarılı. Güçlü crush hareketleri, d3+4 bazı midlerin bile altından eğilebilen launcher gibi, hızlı bir şekilde çok yükseğe zıplamasını sağlayan 3+4, sidestepi, reversalı vs yüzünden üzerinde baskı uygulaması zor bir karakter.
Artıları: Oyundaki en iyi sidestep Çok güçlü cezalandırma Duvara taşımak konusunda iyi
Eksileri: Trackingi ve homing hareketleri kötü Düşmanı kendisinden uzakta tutmak için yapabileceği pek bir şey yok Counterhitte launcher olan hızlı bir hareketi yok
Sidestep sistemini Düşmanı "kilitlemekte" iyi karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Ling Xiaoyu Zorluk- Orta Ling bir okizeme canavarı. Okizeme genel olarak nerf yedi Tekken 7'de, ama Ling oynanışının önemli bir parçası hâlâ. Bir sürü dürtme seçeneği, stance'inden eriştiği blokta avantajı Ling'de olan menzilli ve counterhitte launcher olan çok vuran lowu dahil, yüzünden kendisi dürtme konusunda güçlü. Art of Phoenix stance'i çoğu saldırıdan kaçmasına izin veriyor ve düşmanının Ling stance'deyken ona karşı kullanabileceği hareket listesini azaltıyor bayağı. Zaten küçük olan Ling stance'indeyken yaklaşması zor bir karakter, özellikle ana dürtmesi olan mid'in high crush olduğu göz önüne alındığında. Sırtını döndüğünde kullanabildiği Rage Drive'ı low launcher ve Ling'in zaten güçlü olan mixup hareketlerine çok iyi bir eklenti. Ancak Ling kısa olduğu için bazı hareketleri cezalandırmakta zorlanıyor.
Artıları: Dürmek konusunda güçlü En iyilerden, belki en iyi okizeme özellikle kapmalardan sonra Düşmanının saldırılarının çoğunu yok sayabilir Boşa sallanmış saldırıları çok kolay, hızlı ve iyi menzilli saldırısı olan df2,1 ile cezalandırabilir Counterhit konusunda güçlü, hem yakından hem uzaktan Oyundaki en iyi Rage Drive'lardan biri
Eksileri: Bazı dürtmelerinin menzili kısa, özellikle basit yumrukların Bazı hareketleri cezalandırmakta sorun yaşayabilir 10 frame cezalandırması ve WS4 dışında eğilirken cezaları kötü
Düşmana tuzak kurmayı ve test etmeyi Ling'in stancelerından eriştiği hareketleri özgürce kullanmayı Mobilitesi yüksek karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Lucky Chloe Zorluk- Orta Chloe çok agresif, dürtme odaklı bir karakter. Düşmanının canını yavaş yavaş, hızlı mid, low ve basit yumruk stringleriyle indirmekte iyi. Bazı hareketlerinin sonunda düşmana sırtını dönüyor. Sırtını dönükken oyundaki en yüksek hasara sahip kombo başlangıçlarından bir tanesini kullanabiliyor, üstelik hareket hitconfirm olabiliyor. Kol saldırılarının menzili kısa o yüzden düşmana yakın olması tavsiye ediliyor kendisine. Oyunda, blokladıktan sonra launcher ile cezalandırabileceğiniz tek hopkicke sahip kendisi, bu yüzden hopkick kullanmak tehlikeli. Boşa sallanan saldırıları veya blokladıktan sonra cezalandırırken hasarı düşük. Dürtme hasarı da düşük ancak, kombo hasarının yüksek olması bu sorunların üzerinden geliyor.
Artıları: Yüksek hasar Dürtmek konusunda ortalamadan daha iyi Sırtı dönükken kullanabildiği launcherla çok yüksek hasarlı kombo kullanabiliyor
Eksileri: Boşa sallanan saldırıları ve blokladıktan sonra cezalandırmakta kötü Launcher ile cezalandırılabilen tek hopkick Kol saldırılarının menzili kısa
Agresif dürtme karakterleri Yüksek hasarlı karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Marshall Law Zorluk- Orta Law sürekli düşmanına yakın olmak isteyen dürtme odaklı bir karakter. Menzilli saldırıları kötü olduğu için sürekli yakında olması gerekiyor. Law'ın genel oynanış şekli kısa dürtme stringlerini kullanarak düşmanı rahatsız etmek ve yanlış zamanda bir tuşa basmalarını sağlamak, burada da kendisinin türlü türlü CH launcherları devreye giriyor. Dragon Sign Stance(DSS) isimli bir stancei var, buna bazı hareketlerden de geçiş yapabiliyor baskısını sürekli devam ettirmek için. Stringlerinde erteleyebileceği bir sürü hareket var ve bu hareketlerin bazılarından da DSS'ye geçebiliyor, bu da düşmanın kafasını karıştırıp counterhit zorlamasına yardım ediyor. Düşmanının, baskısına saygı göstermesini zorlamak konusunda çok iyi. Tüm oynanış şekli az vuran dürtmelerle yem atıp counterhit kullanmaya çalışmak olsa da bazı yüksek vuran low hareketleri de var, kayması ve Dragon Tail(görmesi kolay ama bunu) gibi. Duvarda en yüksek hasarlardan bir tanesine sahip, duvarsız ortalamadan biraz iyi. Menzilli saldırıları kötü ve düşmana yaklaşırken iyi seçenekleri de yok, o yüzden mümkün olabildiğince her zaman düşmana yakın olması gerekiyor. Önceki Tekken'lerde, boşa sallanan saldırıları cezalandırmak konusunda en kötü karakterlerden bir tanesiydi ama Tekken 7'de hızlı ve menzili iyi bir launcher kazandı, bu konuda yardım ediyor kendisine bayağı.
Artıları: Güçlü ayakta ve eğilirken cezalandırma Duvarsız ortalamadan biraz üstün hasar, duvarda çok yüksek hasar Boşa sallanan saldırıları cezalandırmak konusunda en iyi karakterlerden bir tanesi
Eksileri: Düşmana yaklaşırken kullanabileceği iyi hareketleri yok Geri dönüş yapması zor Düşmanı kendisinden uzak tutması zor
Counterhit odaklı oynanış stili Rushdown oynayış stili Bruce Lee'den esinlenen karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Master Raven Zorluk- Orta Önceki oyunlardaki Raven'ın patronu. Bir kaç değişiklik dışında çoğunlukla aynı TTT2'deki Ravenla. Raven gibi mesafeyi kontrol etmek konusunda kullanabileceği bir sürü seçeneği var ve boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta iyi. Düşmanı kendisinden uzaktan tutması biraz değişik diğer karakterlere göre, çünkü bazı hareketleri boşa salladıktan sonra, bloklanmış hallerinden daha hızlı kendine geliyor Master Raven. Cezalandırması Raven'a kıyaslayınca daha iyi, hâlâ 15 frame launcherı olmamasına rağmen genel olarak iyi hasar veren cezalandırması var. Master Raven bir sürü oynanış stiliyle oynanabiliyor, dürtmelerle yem atıp counter hit kullanmaktan riskli ve çok vuran mixuplara. Çoğu mixup seçeneği ya eğilirken kullandığı dashinden veya düşmana sırtını döndüğü stance'inden geliyor. Eğilirken kullandığı dash çok iyi bir hareket çünkü onu kullanınca hem WS, hem eğilirken hem de bazı ayaktayken kullandığı hareketleri kullanabiliyor. Parryleri de oyundaki diğer karakterlere kıyasla farklı çalışıyor. Ancak yüksek hasar veren lowlarını kullanmak istiyorsa risk alması gerekiyor.
Artıları: Güçlü mesafe kontrolü Yüksek hasar, oyundaki en yükseklerden bir tanesi Bir sürü durumda kullanabileceği farklı hareketleri var, farklı oynanış stillerine izin veriyor
Eksileri: Diğer karakterlerin çoğu gibi 15 frame launcherı yok Güçlü lowları riskli
Çok yönlü karakterler Yüksek hasarlı karakterler Mesafeyi kontrol edebilme Seven oyunculara tavsiye edilir
Miguel Caballero Rojo Zorluk- Kolay Miguel bu oyunda bir dürtme canavarı, yani bir sürü iyi dürtme hareketi var ve bunlara mixuplar ile devam edebiliyor. db3 low hareketi frame avantajını Miguel'e verdiği ve düşmana yakın bıraktığı için CH/mixup başlatmak için iyi. Miguel'in df1'i oyundaki en iyilerden, devamındaki hareketleri hem erteleyebiliyor hem de mixup seçenekleri var. Bu da düşmanının ya heyecanlanıp hata yapmasına da ya da Miguel'in baskısına saygı göstermesini sağlıyor. Miguel'in bir stance'i var: Savage Stance(SAV). Bu stance'de normalden daha güçlü lowlar , db3'ünün geliştirilmiş hâli gibi(daha iyi hasar ve tracking, daha yüksek frame avantajı), çeşitli stringler: bazılarını erteleyebiliyor, bazıları hızlı CH ve bazıları wallsplat. Savage stance'ine bir sürü hareketten geçiş yapabiliyor, df1 stringleri, db3 vs gibi. Sonuç olarak Miguel düşmanını böyle korkutup saldırılarına devam edebiliyor. Eğer düşman hata yaparsa canını hızlı bir şekilde indirebiliyor. Rage Art'ı bu oyundaki en yüksek hasara sahip Rage Art ve Rage Drive'ı görmesi zor bir low launcher. Cezalandırması 10 frame dışında iyi, 11 frame cezası 2,1 ve bu diğer 11 frame cezalarına kıyaslayınca çok fazla vuruyor ve frame avantajını Miguel'e veriyor, artı olarak menzilinden dolayı hopkick'i oyunun en iyilerinden. Ancak Miguel blokta ittiren hareketleri cezalandırmakta zorlanıyor menzili genel olarak kısa olduğu için. Aynı sebepten dolayı boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta da zorlanıyor. Bu yüzden Miguel oynarken düşmana her zaman yakında olması tavsiye edilir. Miguel'in trackingi değişik biraz, ana mid hareketi bir tarafa ana low hareketi diğer tarafa vuruyor. İşleri daha da kötü yapmak için homing hareketleri biraz yavaş.
Artıları: Aşırı güçlü dürtme odaklı saldırılar Oyundaki en iyi hopkicklerden birisi Oyundaki en yüksek hasara sahip Rage Art En iyi Rage Drive'lardan biri
Eksileri: Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta kötü Blokta ittiren saldırıları cezalandırmakta zorlanıyor Yavaş homing hareketleri
Dürtme odaklı ofensif karakterler Basit, kolay karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Nina Williams Zorluk- Zor Nina çok "yapışkan" bir rushdown karakter, uzun süredir devam ettirdiği baskısını daha da uzatabiliyor. Düşmanın dibindeyken çok iyi, bir sürü hareketinden sidestepe geçebiliyor ve saldırmaya devam edebiliyor. Özellikle SS1 cancel'ı çok yüksek frame avantajı veriyor Nina'ya ve düşmanı dondurmak için bir süre tekrarlanabilir, özellikle sırtları duvara değiyorsa, backdash atamayacakları için. Bu da Nina'nın düşmanının canını mid ve low dürtmelerle indirmesine izin veriyor. CH konusunda da güçlü, wallsplat stringleri ve launcherları var. Ama Nina oynaması en zor karakterlerden bir tanesi, özellikle butterfly loops, duvara taşımak konusunda en iyi hareket, ve özel backdash'i, Hayashida Step(yaparken eğiliyor ve bazı hareketlerin altından geçebiliyor)'ten dolayı. Kapmalar genel olarak nerf yedi Tekken 7'de, ama Nina'nın bir sürü kapma seçeneği ve bu kapmalarından sonra güçlü okizemesi olduğu için kendisi hâlâ bu konuda iyi. Nina yakındayken güçlü ve menzilli saldırıları iyi değil, bu yüzden her zaman düşmana yakın olması tavsiye edilir.
Artıları: Düşmanı "kilitlemek"te en iyilerden Hızlı ve hasarı iyi CH launcherlar Duvara taşımakta oyunda en iyisi Çok iyi kapmalar Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta iyi Duvarda güçlü Yüksek hasar
Eksileri: Mesafe kontrol konusunda kötü Düşmanı kendisinden uzakta tutmak için yapabileceği pek bir şey yok WS launcherı cezalandırırken çoğu durumda boşa sallanıyor
Hızlı oynanış stili Yapması zor hareketler Saf rushdown Seven arkadaşlara önerilir
Paul Phoenix Zorluk- Kolay Paul oyundaki en güçlü 50/50 karakterlerden bir tanesi. Sürekli düşmanına yakın ve düşmanına çok vuran mixuplarını yedirmeye çalışması gerekiyor. Demoman'i(iyi vuran ve düşmanı düşüren bir low) ve çeşitli mid saldırıları ile düşmanını korkutuyor. En popüler mid hareketi Deathfist(qcf2), Paul'un ileriye atılarak yaptığı mid ve gerçekten çok vuran bir hareket. Paul'un düşmanını olabildiğince çabuk duvara yaklaştırması önerilir, o zaman demomanden backdash ile kaçamazlar ve Paul mixuplarını istediği kadar tekrarlayabilir. Paul'dan sidesteple kaçması zor çünkü homing hareketleri çok güçlü, bir tanesi bloklayınca frame avantajını Paul'a veren high, bir tanesi 12 frame(oyundaki en hızlı) high, diğeri çok hasar veren ve counterhitte launcher olan bir mid. df1~b ile geriye atılabiliyor bazı saldırılardan kaçması için ve bu durumda özel hareketleri var. Paul'un cezalandırması ortalamadan çok daha iyi. Ama Paul'un low dürtme hareketleri kötü, çoğunlukla blokta negatifler, menzilleri kısa ve crush özellikleri yok. Bu yüzden low kullanırken dikkat etmesi gerekiyor.
Artıları: Hasarı iyi 50/50 Güçlü cezalandırma Duvarda güçlü Yüksek hasar Çok iyi homing hareketleri Bir sürü güvenli launcher seçeneği var
Eksileri: Kötü low dürtmeler Lowlarla yüksek hasar vermek istiyorsa risk almak zorunda
Çok yüksek hasar 50/50 Rushdown stili oynayış Blokta ve boşa sallanmış hareketleri iyi cezalandırma Seven oyunculara tavsiye edilir
Sergei Dragunov Zorluk- Orta Dragunov, baskı yapmak konusundan bakılırsa Tekken 7'de çok acımasız. Düşmana yaklaşmak konusunda en iyi harekete sahip,WR2, blokta frame avantajını Dragunov'a veren ve counterhitte launcher olan bir mid. Bu hareket hem rushdown hem düşmanı kendisinden uzakta tutmakta çok iyi olduğu için Dragunov'a yakınlaşmayı zorlaştırıyor ve düşmanın zamanlamasına gerçekten dikkat etmesine zorluyor. Düşmana yakın olup rahatlıkla canını yavaşça güçlü low ve midleriyle indirebiliyor. Görmesi çok zor bir low launcherı da var. WR2'sinin dışında Dragunov'un frame avantajını korumak için yakında kullanabileceği güçlü güvenli mid hareketleri var. Dragunov duvara yakınken çok tehlikeli bir karakter, lowlarından backdashle kaçılamayacağı ve midleri çok iyi frame avantajı verdiği için, herhangi bir hatayı çok rahat wallsplatle cezalandırabilir bu durumda. WS cezalandırmada oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi hasar ve wallsplat olarak, ayaktayken cezalandırması o kadar iyi olmasa da hâlâ ortalamanın üstünde. Blok cezalandırmasına ek olarak Dragunov'un boşa sallanmış hareketleri cezalandırmak için kullanabileceği çeşitli menzilli hareketleri de var. Çok açık bir eksisi yok hopkickinin olmayışı dışında, hopkick yerine sahip olduğu hareket de bazı durumlarda yeterli olabiliyor. Kendisi uzun bir karakter olduğu için çoğu mid hareketi biraz yukarı vuruyor ve düşmanların bazı hareketleri veya stance'larının üstünden geçebiliyor.
Artıları: Düşmana yaklaşmak konusunda en iyi hareket WS cezalandırmada en iyi 3 karakterden biri Duvara taşımak konusunda iyi Duvarda güçlü Dürtme konusunda çok iyi Oyundaki en iyi baskı karakterlerinden birisi Kolaylıkla geri dönüş yapabilir Boşa sallanmış hareketleri cezalandırmada iyi
Eksileri: Hopkick'i yok CH launcherları yavaş Bazı midlerinin çok yukarı vuruyor olması onlardan kaçmayı kolaylaştırıyor
Basit ve güçlü karakterler Hataları ağır cezalandırmak Acımasız rushdown Seven oyunculara tavsiye edilir
Shaheen Zorluk- Kolay Şahin'in oynanış şekli basit, amacı hızlı dürtmeleriyle düşmanı rahatsız etmek ve bir tuşa basmalarını sağlamak ve o sırada da güçlü CH hareketlerini kullanmak. Şahin'in 4 stringleri(4,1 4,4 ve 4,3) hızlı ve counterhitte launcherlar ve kolay kombolarla devamı getirilebiliyor. Düşmanı kayma(eğilirken kullandığı ve sonra okizeme ile devam edebileceği bir low) hareketi ile de tehdit edebilir. Bundan sonra düşmanı eğilmeye kalkarsa kullanabileceği mid seçenekleri var, güvenli bir mid launcher gibi. Bazı hareketlerinden eğilir duruma geçebiliyor bu da kayma/mid mixuplarını kullanması için çok iyi bir durum oluşturuyor. Bu da düşmanın sinirlenip bir tuşa basmasına, yani yine Şahin'in CH tuzağına düşmesine sebep olabilir. Saldırılarının gücü yanında defansı da kötü değil, boşa sallanan saldırıları cezalandırmak için hopkick'inin menzili iyi, blok cezalandırması çok güçlü, özellikle WS'den. Midleri iyi ancak lowları, kayması dışında frame ve hasar göz önüne alındığında çok da iyi değil.
Artıları: Counterhit konusunda güçlü İyi vuran mixuplar Güçlü cezalandırma Yüksek hasar İyi güvenli mid launcherlar
Eksileri: Low dürtmeleri çok daha iyi değil
50/50 karakter(eğilirken) Güçlü CH oynanış stili Basit karakterler Seven oyunculara tavsiye edilir
Steve Fox Zorluk- Zor Steve, Tekken'de oynanışı en farklı karakterlerden. Tekme tuşlarını tekme atmak için kullanmak yerine sağa ve sola eğilmek için kullanıyor boksör olduğu için. Bir sürü karakter yemlerle CH kullanmaya çalışıyor ama Steve tamamıyla bu konuya odaklı bir karakter. Oyundaki en iyi CH seçeneklerinden bazılarına sahip. Düşmanını açmak konusunda farklı yolları var diğer karakterler gibi mid/low mixup kullanmak yerine. Steve'in, büyük hasar için CH seçeneklerini kullanması gerekiyor. b1'de hızlı bir high CH launcherı, df2'de homing mid CH launcherı ve düşmanının arada tuşa basmasını sağlamak için erteleyebileceği bir sürü string seçeneği var. Bir kaç stance'ı var ve bu stance'lara stringlerini kullanarak rahatça geçiş yapabiliyor. Peekaboo, Flicker ve Duck stanceları frametrap için kullandığı ana stancelar. Steve'in ws1,2, yani 11 frame cezalandırması bu katagoride en iyilerden. Bu da low dürtmeleri defansif bir Steve'e karşı yapmayı çok riskli kılıyor. Ana oynanış şeklinin CH odaklı olması kendisinin hiç lowu olmadığı anlamına gelmiyor. Lowları düşmanı sinirlendirmeye ve hata yapmaya itecek kadar iyi. Steve'in duck'ta f2 hareketi bloklanırsa garantilenmiş bir kaç hareket veriyor, bu da düşmanı sinirlendirip tuşlara basmasını sağlıyor ve yeniden, Steve'in CH hareketleri devreye giriyor burada. Steve'in cezalandırmaları konusunda çok da fazla eksisi yok. Eğilirken veya ayaktayken kullanabileceği 15 frame launcherı yok, bazı hareketleri üzerinde kullanmayı daha risksiz hâle getiriyor. Boşa sallanan saldırıları cezalandırmak için bir menzilli saldırısı var ancak hasarı çok iyi değil.
Artıları: Oyundaki en iyi ws 11 frame cezalandırmalarından CH konusunda inanılmaz iyi Güçlü duvara taşıma ve hasar
Eksileri: 15 frame launcherı yok Boşa sallanan saldırıları cezalandırmak için kullandığı hareketler çok da iyi değil WS'de 11 frame cezalandırması dışında cezalandırmaları çok kötü
Counterhit odaklı oynayış stili İyi mesafe kontrolü Seven oyunculara tavsiye edilir
Yoshimitsu Zorluk- Zor Yoshi çok farklı bir karakter. Oynayanın, hareketlerini ne kadar yaratıcı kullandığına bağlı performansı. Çok sağlam seçenekleri yok dürtme vs gibi, ama çok farklı durumlarda kullanabileceği değişik hareketleri var ve bu farklı durumları yaratmaya çalışıyor. İyi miktarda bloklanamayan hareketleri ve stanceleri var ve oynayanın iyi zamanlamayla kullanması gerekiyor. En ünlü hareketi bloklanamayan kılıç çevirme hareketi ve komboyla devam edebiliyor bundan sonra ve bazı durumlarda kaçması imkansız bundan. Flash hareketi(1+4) bir stance'da 6 frame launcher, diğerinde 8 frame. Bu hareket hem agresif oyuncuları korkutmak hem de güvenli hareket kullandığını sanan oyuncuları cezalandırmak için kullanılabilir. Hareketlerden kaçması ve dövüş sahasında hareket etmesi için bir sürü kendisine özel seçeneği var ve bunları kullanarak diğer karakterlerin kaçamayacağı bazı durumlardan kaçabiliyor. Oyunda kendi canını azaltabilen tek karakter, bu da diğer karakterlere kıyasla daha iyi rage kontrolü veriyor kendisine. Oynaması en zor karakterlerden çünkü basit hareketleri diğer karakterlerin basit hareketleri kadar iyi değil ve kombo hasarı düşük. Bloklanamaz hareketleri ve farklı durumlarda işe yarayan değişik hareketlerini yaratıcı bir şekilde kullanmak gerekiyor oynarken.
Artıları: Oyundaki en iyi bloklanamaz hareketler Güçlü okizeme "Güvenli" hareketleri cezalandırabilme Flash
Eksileri: Basit hareketleri zayıf Dürtme hasarı kötü Hasarı düşük
Sıradışı karakterler Özgür/yaratıcı oynayış Tuzaklar Seven oyunculara tavsiye edilir
Haziran 15, 2017, 06:51:31 ÖÖ
Buradan katilacaklar var mi? Ben hayatta giremem bu internetle, 3 mbps upload hizi istiyor 100 kbps zor goruyorum ben burda
Ağustos 09, 2017, 05:59:32 ÖS
1
Karakterlere Karşı Sidestep
Karakterlerinin hangi yanlarının zayıf olduğunu ve onlara karşı ne tarafa sidestep atılması gerektiğini gösteren bir tablo Karakterin bir tarafının zayıf olması o taraftan vuran hiç saldırısı yok demek değil tabiki, sadece saldırıları genelde o tarafa doğru çok vurmuyor ve genelde o tarafa sidestep atmak daha mantıklı demek.
Sidestepler o karaktere karşı oynayan oyuncuya göre yazılmış, yani SSL dediğinde kendi solunuza sidestep atıyorsunuz düşmanın soluna değil
Tabloyu hazırlayan reddit kullanıcısı Krieger999(konusu). 2 ay önce açmış konuyu, oyun çıktığı hafta falan sanırım. Yanlışlar olabilir, eğer farkettiğiniz bir yanlış veya eklemek istediğiniz bir şey varsa söyleyin düzelteyim
Ağustos 15, 2017, 01:03:50 ÖS
Ynt: Tekken 7 Son Haberler
Bilgisayar versiyonu için Jukebox modu yakında(açıklamanın dediğine göre bir kaç gün içerisinde) çıkacakmış. Sadece Tekken müziklerinden değil istediğimiz müziklerden koyabileceğiz
Şimdi aklıma geldi, ben bunu paylaşmamıştım zaten PC kullanan herkes kullanıyordur diye ama belki haberi olmayanlar vardır. Daha hızlı yükleme(loading screen) modu: İki tane var bundan, biri TOOLASSISTED'in, diğeri GODLIKE99KINGZ'in. İkisinin de indirme linkini videoların açıklamasında bulabilirsiniz TOOLASSISTED:
GODLIKE99KINGZ:
İki modun da ortak yaptığı bir şey var, şu Get Ready for your next Battle ekranını kaldırıyorlar. O ekran gereksiz, hiç bir yükleme falan olmuyor o sırada. TOOLASSISTED'inki buna artı olarak yüklemeyi de hızlandırıyor oyunun yükleme ekranınını hızlandırarak diye okumuştum. Ben bunu kullanmıyorum bilgisayarı fazla zorlar falan diye, emin değilim o yüzden tam olarak nasıl çalışıyor. Bir de oyun başlarken karakterler daha kendine tam gelmemiş oluyor o yüzden yarım yamalak T pozisyonunda görüyorsunuz kısa bir süre. O yükledikten sonra yeşil şeyler hitboxları gösteren ayrı bir modu kendisinin bu modla alakası yok
GODLIKE99KINGZ'in modu hem o Get Ready ekranını kaldırıyor hem de oyun açılırkenki Bamco vs videolarını kaldırıyor direk giriyorsunuz. TOOLASSISTED'in moduyla beraber kullanabilirsiniz diye biliyorum
Söylememe gerek yok sanırım ama tabiki bu modlar online'da sadece rakibiniz de aynı tarz modları kullanırsa işe yarar, diğer türlü karşı tarafın yüklemesini bekleyeceksiniz.
Ağustos 21, 2017, 11:14:47 ÖÖ