collapse

* Kullanıcı bilgisi

 
 
Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

* Son İletiler/Konular

Tekken 7 Son Haberler Gönderen: Mr.X
[Aralık 12, 2017, 04:23:35 ÖS]


Street Fighter Haberleri Gönderen: Mr.X
[Aralık 11, 2017, 04:39:59 ÖS]


Soul Calibur 6 Gönderen: Aora
[Aralık 11, 2017, 11:47:50 ÖÖ]


[ Tekken TR - Görsel Öğe Galerisi ] Gönderen: jinemre
[Aralık 10, 2017, 06:57:01 ÖS]


TekkenTR Köklü Yenilenme Süreci Gönderen: Mr.X
[Aralık 09, 2017, 05:15:10 ÖS]


[ The King Of Fighters: Destiny ] Gönderen: Mr.X
[Aralık 08, 2017, 06:34:37 ÖS]


merhabalar Gönderen: vex
[Aralık 04, 2017, 10:12:26 ÖÖ]


2017-2018 TEKKENTR turnavaları ligi (Tekken 7) Gönderen: jinemre
[Aralık 03, 2017, 12:24:19 ÖÖ]


TekkenTR Aralık 2017 Online Steam Turnuvası Gönderen: jinemre
[Aralık 02, 2017, 11:14:38 ÖÖ]


Geese Howard Söylentisi (Misafir Karakter) Gönderen: Aora
[Kasım 29, 2017, 01:27:49 ÖS]


ArcSystem oyunları Gönderen: Mr.X
[Kasım 22, 2017, 02:39:13 ÖS]


Marvel VS Capcom: Infinite Gönderen: Mr.X
[Kasım 22, 2017, 02:34:42 ÖS]


Tekken 7 Online Türk Oyuncular Lider Tablosu Gönderen: bigmania
[Kasım 22, 2017, 07:29:29 ÖÖ]


Street fighter Arcade Gönderen: SZR Kazuya
[Kasım 20, 2017, 07:13:52 ÖS]


TekkenTR Kasım 2017 Online PS4 Turnuvası Gönderen: leealex
[Kasım 20, 2017, 01:21:30 ÖÖ]


Tekken Mobile Android Gönderen: jinemre
[Kasım 19, 2017, 10:31:32 ÖS]


Yeni Misafir Karakter, Final Fantasy'den Noctis Gönderen: Aora
[Kasım 19, 2017, 03:40:30 ÖS]


Ranked Match Fps Problemi Gönderen: HolyMate
[Kasım 13, 2017, 12:31:45 ÖÖ]


Injustice 2 - Every Battle Defines You Gönderen: Aora
[Kasım 11, 2017, 10:35:18 ÖÖ]


Hwoarang Eğitim Videoları Gönderen: MetinArslanHwo
[Ekim 30, 2017, 07:43:48 ÖS]

Gönderen Konu: Karakterlere Genel Bakış  (Okunma sayısı 1129 defa)

Çevrimdışı Aora

Karakterlere Genel Bakış
« : Haziran 15, 2017, 06:51:20 ÖÖ »
Karakterler hakkında kısa özetlerin yeni başlayan veya eskiden beri oynayan ama hâlâ karakterleri tam bilmeyen arkadaşlara yardım edebileceğini düşündüm, hem kendilerine karakter seçmelerinde hem de bu karakterlere karşı oynarken nasıl oynadıklarını bilmeleri faydalı olur, vs

Öncelikle bu yazıyı yazan ben değilim. Ben sadece çevirisini yaptım. Yazarı İrlandalı Fergus isminde bir Asuka oyuncusu, kendisinin twitterına ve twitch hesaplarına tıklayarak ulaşabilirsiniz. Çeviriyi bitirdikten sonra jinemre'ye attım kontrol etmesi için, ikisine de teşekkür ediyorum buradan.
Bu yazı önceden dövüş oyunu oynamış ama Tekken'e yeni olan insanlar için yazılmış, yani bilmediğiniz terimler olabilir. Bilmediğiniz terimler için Legend sayfasına göz atabilirsiniz. Eğer hâlâ anlamadığınız bir şey varsa konuya mesaj atın veya istemiyorsanız kişisel iletiden sorabilirsiniz.

Alisa Bosconovitch
Zorluk- Kolay

Alisa Tekken 7'de geri dönüyor. Alisa dürtme odaklı bir karakter. Düşmanının canını yavaşça iyi mesafeli low ve mid saldırılarıyla indirmek konusunda çok iyi. Bunu güçlü sidestepiyle birleştirince kendisi yavaş ve teknik bir oyun isteyenler için mükemmel bir karakter oluyor. 4'te inanılmaz güçlü bir homing hareketi var, counter hitte launcher olan 13 frame bir tekme. Bu hareket düşmanını Alisa'ya karşı sidestep kullanmaya korkutmakta çok iyi, bu da Alisa'nın düşmanına sakince dürtmesine izin veriyor. Agresif olarak da oynayabilir ve düşmanı ile arasındaki mesafeyi hızlıca WR2, yüksek hasarlı, menzilli, avantajı Alisa'ya veren saldırı ile kapatabilir. Düşmanlar bu saldırıyı tahmin edip ya eğilmek ya da sidestep yapmak isteyecek bu da Alisa'nın mükemmel homing ve mid saldırılarına açık bırakacak onları. Kendisi çok dürtme odaklı olduğu için hasarı yüksek değil, eğer canı rakiple kıyaslayınca çok azsa geri dönüş yapması zor olabilir.

Artıları:
Dürtmekte iyi
Güvenli launcherlar
Güçlü 10 frame cezalandırma
Oyundaki en iyi sidesteplerden bir tanesi
Oyundaki en iyi homing hareketlerinden bir tanesi
Genel olarak güçlü homing hareketleri

Eksileri:
Havaya/boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta kötü
Dürtmekte iyi olmasına rağmen hasarı düşük, canı düşükse geri dönüş yapması zor
Geri dönüş yapabilmesi için çok riskli oynaması gerekiyor

Basit dürtme
Kolay yapılan hareketler
Defansif oynanış tarzı
Seven oyunculara tavsiye edilir

Akuma
Zorluk- ??

Street Fighter'dan misafir karakter kendisi. Bu yüzden oynanışı Tekken karakterlerinden çok farklı. Kendisinin EX barı var SF gibi, bu barı özel hareketler kullanarak, saldırarak veya hasar alarak dolduruyor. Bu barı ya kombolarını uzatmak ve baskısını güçlendirmek için ya da menzilli saldırılarını, ateş topu gibi, güçlendirmek için kullanabilir. Düşmanına yakınken sık sık güçlü low saldırılarını kullanabilir, bu low saldırılarından bir tanesi çok yüksek hasar vermek için ateş topuna veya tatsu'ya geçiş yapabiliyor. Buna artı olarak düşmanını düşüren bir çelme takma hareketi de var, ardından okizeme için. Düşmanına yaklaşmak ve baskı kurmaya başlamak için demon flipten kullanabileceği güçlü hareketleri var. Zıplayarak da güçlü hasar verebiliyor düşmana, normalde Tekken'de yapılamayacak bir şey zıplayan düşmana ağır kombolar rahatlıkla uygulanabileceği için, ama bazı karakterlerin Akuma'nın zıplamasını bölmesi zor olabilir. Kendisi ya hep ya hiç 50/50 karakter ve barı doluyken mixupları inanılmaz hasar verebiliyor. Shoryuken hareketi başlarken hasar almıyor yani baskıdan rahatça çıkabilir ve düşmanı kendisi üzerinde baskı yapmaya böylece korkutabilir. Eğer barı doluysa oyundaki en iyi 10 frame cezalandırmaya sahip, basit yumruktan shoryuken'in güçlendirilmiş haline geçebiliyor inanılmaz yüksek hasar vermek için ve bunu güvenli olmayan her hareketi cezalandırmak için kullanabiliyor.

Artıları:
Panik saldırısı olarak shoryuken kullanabilir
Barı doluyken oyundaki en iyi cezalandırmaya sahip
Güçlü 50/50
Güçlü okizeme
Yüksek hasar

Eksileri:
Barının dolu olması gerekiyor yüksek hasar için
Mixupları güvenli değil
Menzili kötü, düşmanına yakın olması gerekiyor çoğu zaman

Street Fighter
Farklı oynayan karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Asuka Kazama
Zorluk- Kolay

Asuka çok defansif ve CH odaklı bir karakter Tekken 7'de. Düşmanını menzili iyi low ve mid saldırılarıyla kendisinden uzak tutmakta başarılı. Buna ek olarak, oyundaki en iyi ve kolay menzilli cezalandırma hareketine sahip, f2. Boşa sallanmış hareketleri f2 ile çok uzun bir mesafeden rahatça cezalandırabiliyor. Eğer rakip Asuka'nın kendisini uzaktan tutma hareketlerini geçip yaklaşabilirse bu sefer ona hasar vermeye zorlanacaklar çünkü Asuka oyundaki en iyi panik hareketlerine sahip. Güvenli, counterhitte launcher olan 14 frame low crush hareketi ve reversallerı dahil. Buna artı olarak çoğu hareketi güvenli. Ofensif olarak çok da iyi değil kendisi. Ofensif planı düşmana güvenli hareketleriyle baskı uygulamak bir süre ve düşmanı bir tuşa basmaya itmek, burada da Asuka'nın CH saldırıları devreye girecek. Oyundaki en iyi mid launcherlarından bir kaçına sahip, hem normal hem counterhitte. Okizemesi güçlendi Tekken 7'de TTT2'yle kıyaslayınca, çok güçlü aşağıdan vuran Rage Drive'ı ve bloklanamayan mid eklendi kendisine. Ancak, Asuka oyundaki en kötü WS cezalandırmasına sahip. WS'den en hızlı launcherı 19 frame, bu da Asuka'yı lowları bloklamak yerine önceden görüp low crush kullanmaya itiyor. 10 frame cezalandırması oyundaki en kötüsü, bu da eğer düşman güvenli oynarsa Asuka'nın geri dönüş yapmasını zorlandırıyor.

Artıları:
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta oyundaki en iyi hareketlerden bir tanesi
Güçlü okizeme
En iyi panik saldırılarına sahip
Düşmanı kendisinden uzak tutmakta iyi
Bir sürü güvenli ve güçlü CH ve normal launcherlara sahip
Counterhitte güçlü genel olarak

Eksileri
Oyundaki en kötü 10 frame cezası
Oyundaki en kötü WS cezalandırmalardan bir tanesi
Defansif oyunculara karşı oynarken zorlanıyor

Defansif karakterler
Güçlü ve farklı okizeme
Kolay ve etkili karakter
Seven oyunculara tavsiye edilir

Bryan Fury
Zorluk- Zor

Bryan, hem rushdownda hem de düşmanı kendisinden uzak tutmak konusunda başarılı olmasıyla bilinen bir karakter ve Tekken 7'de de bu devam ediyor. Düşmanı kendisinden uzak tutmak için bir sürü seçeneği var, menzilli CH launcherları, eğer düşman düşüncesizce saldırırsa hızlıca geriye atılabilmesi ve güvenli low crush mid launcherı gibi. Artı olarak mid, counter hitte launcher olan ve menzili ve frame avantajı iyi olan hareketini kullanabilir eğer düşmanına yaklaşmak istiyorsa. Düşmanına yaklaştıktan sonra çok vuran low saldırılarıyla, hızlı, counterhitte launcher olan mid saldırısıyla, hitconfirm olabilen stringleriyle düşmanının canını azaltabilir. Saldırıları sadece yüksek hasarlı değil ayrıca genel olarak güvenli de. Bunlara artı olarak oyundaki en iyi mesafe kontrol etme haretlerinden bazılarına da sahip. Ancak, Bryan'ı hakkını vererek oynamak istiyorsanız kendisini oynaması çok zor. Özellikle ünlü "taunt jet upper" tekniği, yani rakibini Bryan'ın bloklanamayan hareketini yemeye zorlayıp sonra launcherını kullanmak. Bunu yapmak aşırı derecede zor ama yapabilmek çok yardım edecek Bryan oyuncularına. Bryan'ı oynayan herkesin fark edebileceği bir zayıflığı da sol yanı, yani düşmanının sağı. Ama eğer düşman çok sidestepe alışırsa bunun üzerinden gelebilmesi için güçlü homing saldırıları var.

Artıları:
Oyundaki mesafeyi kontrol etmekte en iyi karakterlerden bir tanesi
Ayaktayken 14 frame launcherı var(Genelde 15 frame oluyorlar)
İyi hasar veren ve genel olarak güvenli saldırılar
Maçı kaybediyor durumdan rahatça geri dönebilir
Güçlü CH saldırıları
Güçlü homing saldırıları
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta iyi
Kombo hasarı yüksek

Eksileri:
Sol tarafı zayıf
Hareketleri iyi frame avantajı verse de bunlardan sonra yapabileceği pek bir şey yok
WS cezalandırması zayıf 14 frame'e kadar

Çok yönlü karakterler
Yapması zor, gösterişli hareketler
Güçlü defans odaklı oynayış
Seven oyunculara tavsiye edilir

Bob Richards
Zorluk- Kolay

Bob çok yönlü bir karakter ve bir sürü oynayış tarzıyla oynanabiliyor. Güçlü midleri, counterhitte launcher olan hareketleri ve low dürtmeleri yüzünden dürtme konusunda iyi. Bob sadece dürtmeyle kalmayıp isterse rahatlıkla güçlü saldırılarını kullanmaya başlayabilir. Low saldırılarından bir tanesi, db3+4,4 Tekken'deki en ünlü lowlardan bir tanesi. Diğer low saldırılara kıyasla çok vuruyor ve rakibi büyük frame dezavantajında bırakıyor. Bu Bob'u düşmanıyla duvara karşıyken çok güçlü yapıyor düşmanı backdashle kaçamayacağı için. Buna ek olarak bir kaç güvenli midi, bir tanesini cezalandırması çok zor, de var kendisinin. Artı olarak kendisinin özel dashi var düşmanıyla arasındaki mesafeyi hızlıca kapatabilmesi için, buna kendisinin tracking'inin iyi olduğu da eklenince Bob'un baskısından kaçmak zor hâle geliyor. Cezalandırması güçlü, ama 15 frame'de kullanabileceği bir launcherı yok. Ama WS'de 14 frame launcherı var, low saldırıları bloklarken diğer karakterlere kıyaslayınca daha iyi cezalandırmasını sağlıyor.

Artıları:
Çok yönlü oynanış stili
Çok güçlü dürtme
Duvara karşı oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi
Düşmana yakınlaşma konusunda iyi
Duvarda iyi hasar veriyor
15 frame dışında cezalandırması iyi

Eksileri
15 frame launcherı yok

Çok yönlü karakterler
Kolay ve etkili
Bir sürü seçeneği olan karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Claudio Serafino
Zorluk- Kolay

Oyundaki en anime karakter olarak Lars'ın yerini alan Claudio, Tekken 7'ye ilk eklenen karakterlerden bir tanesi. Claudio diğer karakterlerden biraz farklı oynuyor, bazı hareketlerinde kazandığı Starburst'ü bazı diğer hareketlerini uzatmak ve güçlendirmek için kullanıyor. Kendisi, oyundaki en iyi hopkicke sahip olmasıyla ünlü. Menzili yüksek ve Claudio bu hareketten sonra kendine hızlı geliyor yani blokladıktan sonra veya hareketi boşa sallamasını sağladıktan sonra cezalandırması zor biraz. Bu yüzden düşmanı kendisinden uzak tutmak konusunda iyi. Oyundaki en iyi düşmana yaklaşmak hareketlerinden bir tanesine sahip, wr2, çok vuran, vurursa Starburst veren ve blokta frame avantajını Claudio'ya veren bir hareket. Düşmanı görünce bunu eğilerek cezalandırmak isteyebilir, burada da Claudio'nun iyi mid saldırıları devreye giriyor, ünlü hopkick'i gibi. Claudio'nun genel oynanış stili Starburst'ü olabildiğince çabuk almak ve diğer hareketlerini güçlendirmek için kullanmak. Dürtmesi çok da iyi değil kendisinin, sıradan mid dürtmesi biraz yavaş ve en hızlı midi frame avantajını düşmana veriyor. Low saldırıları iyi vuruyor ama yavaşlar ve riskliler(launcher ile cezalandırılabiliyorlar) bir tanesi hariç, kendisinin baskı kurması zor bu yüzden.

Artıları:
Oyundaki en iyi hopkick
Starburst'ü varken oyundaki en yüksek hasar
İyi homing hareketleri
Düşmanı kendisinden uzakta tutmakta başarılı
Düşmana yaklaşmak için oyundaki en iyi hareketlerinden bir tanesine sahip, wr2

Eksileri:
Dürtme konusunda çok iyi değil
Low saldırıları vasat
Saldırıları çoğunlukla güvensiz

Yüksek hasarlı karakterler
Farklı oynayan karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Devil Jin
Zorluk- Zor

Diğer Mishimalarla kıyaslayınca, Devil Jin en çok yönlü karakter diyebiliriz. Dürtme hareketleri Kazuya'dan daha güçlü ve Heihachi'den daha güvenli ve daha iyi low saldırıları var. Ama Kazuya kadar çok vurmuyor ve Heihachi kadar counterhitte iyi değil. Bir Mishima olarak Mishima ailesinin diğer üyelerinin de sahip olduğu bazı klasik hareketlere sahip, EWGF, hellsweep, güçlü, hitconfirm yapılabilen basit yumruk  saldırıları ve wavedash'i gibi. Dürtmede güçlü kendisi ve farklı durumlar için seçebileceği çeşitli low saldırıları var. Çok vurmak isterse hellsweep, sıradan dürtmeyle baskı oluşturmak isterse db2 ve d4 ve bunlara ek olarak kullanabileceği güçlü mid dürtmeleri. EWGF ve kendisine özel menzilli midleri yüzünden diğer Mishimalar gibi güçlü mesafe kontrolü var. Artı olarak u4'ünde bazı karakterlere karşı blokta mixup olarak kullanabileceği güçlü bir panik hareketi var.

Artıları:
Güçlü dürtme
Güçlü mesafe kontrolü
Güçlü mixuplar
Wavedashi yüzünden dövüş sahasında hareket etmesi çok iyi, diğer Mishimalar gibi
Yüksek hasar
İyi panik hareketleri

Eksileri


Güçlü dürtme karakterleri
Çok yönlü karakterler
Maçın hızını istediğin şekilde değiştirebilmeyi
Seven oyunculara tavsiye edilir.

Eddy Gordo
Zorluk- Orta

Oyundaki en sıradışı karakterlerden bir tanesi. Kendisinin bir kaç tane stance'i var, ama en önemlisi RLX stance'i. Bu stance çoğu hareketten kaçmak için ve düşmana 50/50 zorlamak ve bundan sonra mid ve low saldırılarıyla kombonun devamını getirmek için kullanılabiliyor. Güçlü low dürtmeleri var, SS4 cezalandırması zor bir hareket ve df4'ünün menzili iyi. Bu da onun rakibinin canını çeşitli low ve mid dürtmeleriyle yavaş yavaş indirmesini sağlıyor. Düşmanı kendisinden uzak tutmak için güçlü hareketleri var df2(15 frame launcher ve bloklanırsa düşmanı ittiriyor), SS4, uf4(menzilli mid) gibi. uf3 hareketinden sonra düşmanı 50/50 tahmin etmeye zorlayan ve güçlü hareketleri var. WS'da 13 frame launcherı var, oyundaki en hızlı launcherlardan biri Kazuya'nın ve Josie'nin launcherıyla beraber, bu da kendisine karşı bazı low saldırıları kullanmayı çok riskli hâle getiriyor. Kendisinin sidestep'i kötü, bu da baskıdan çıkmasını zorlaştırıyor, ancak oyundaki en iyi backdashlerden bir tanesine sahip. Oynanış stili olarak yüksek hasar için RLX stance'ini kullanarak düşmana mixuplarını zorlaması ve güçlü okizemesini kullanması tavsiye edilir.

Artıları:
Güçlü 50/50
Dürtme ağırlıklı, düşmanın canını yavaş yavaş indirmek oynanış stilinde iyi
WS'de 13 frame launcher
Güçlü okizeme
Oyundaki en iyi backdashlerden bir tanesi

Eksileri:
Cezalandırması kötü WS'deki 13 frame launcherı dışında
Mixup seçenekleri çok kötü cezalandırılabilir
Sidestepi kötü, baskıdan çıkması zor

Sıradışı karakterler
Dürtme ağırlıklı, düşmanın canını yavaşça indirme
Güçlü okizeme
Seven oyunculara tavsiye edilir

Feng Wei
Zorluk- Orta

Feng bu oyundaki en açık uçlu karakterlerden bir tanesi, yani bir sürü farklı oynanış stiliyle oynanabilir. Saldırgan olarak oynandığında korkutucu bir karakter, low dürtmeleri high crush ve Feng'i düşmana yakın bırakıyor. Feng'in baskısından çıkmak da zor, 10 frame hareketi counterhitte devamı getirilirse çok vuruyor ve trackingi güçlü hızlı bir mid hareketi var. Feng, sidestepten düşmanına çelme takabiliyor ve bundan sonra komboyla devam edebiliyor. Buna ek olarak düşmanını korkutabileceği güçlü mid hareketleri var. Risk/ödül konusunda seçebileceği bir sürü hareketi var, farklı durumlarda avantajı geri almak için kullanabilir bunları. Kendisinin dövüş sahasında hareket etmesi iyi ve qcf dashinden dolayı düşmanıyla olan mesafeyi hızlı bir şekilde kapatabiliyor. Buna ağır vuran lowları ve iyi mid dürtmeleri eklenince Feng'in mesafe kontrolü çok güçlü oluyor. Feng'e baskı kurmak da zor çok iyi panik hareketleri olduğu için, autoparry stance'i, reversali ve 10 frame CH hareketi dahil. Ancak cezalandırması ortalamadan biraz düşük, hopkick'inin menzili kısa, WS'de 14 frame'den hızlı hareketleri kötü. Kombo hasarı da düşük kendisinin, ancak dürtme hasarının yüksek olması bunu çok da önemli bir sorun yapmıyor.

Artıları:
İyi hasarlı saldırılar
Üzerinde baskı kurması zor iyi panik hareketlerinden dolayı
Oyundaki en iyi lowlardan bazılarına sahip
İnanılmaz iyi mesafe kontrolü ve düşmana yakınlaşma

Eksileri:
Düşük kombo hasarı
Ortalamadan kötü cezalandırma

Çok yönlü karakterler
Farklı durumlarda kullanabileceği bir sürü seçeneği olan karakterler
Dürtmeleri güçlü vuran karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Gigas
Zorluk- Kolay

Gigas, oynanış olarak diğer Tekken 7 karakterlerinden biraz farklı. Güçlü kapmaları ve iyi hasar veren baskı hareketleri yüzünden rushdown stili oynayabiliyor. Bu kendisini diğer büyük karakterlerden farklı yapıyor, böyle karakterler genelde defansif oynadığı için. Ancak, kendisinin uzun kolları yüzünden defansif, düşmanı kendisinden uzakta tutmaya dayalı bir şekilde de oynanabiliyor kendisi. Oyundaki en iyi kapmalardan bir tanesine sahip, hcb 1+2. Gigas'ın artı olarak çok iyi baskı kurma potansiyeli var, Rage Drive'ında düşmana doğru koşuyor ve bloklanamayan high veya wallsplat mid 50/50 zorlayacak kadar frame avantajı veriyor, bu da rauntun sonlarına doğru yapması çok iyi bir hareket. Cezalandırması çok kutupsal, 10 frame cezalandırması çok çok iyi ve 15 frame launcherının menzili çok iyi, kendisine karşı boşa saldırı sallamayı çok tehlikeli hale getiriyor. Ancak cezalarının gerisi kötü. Midleri fena değil, ama ayakları kısa olduğu için kolaylıkla backdash yapıp kaçılabiliyor bu da kendisinin baskı kurmasını zorlaştırıyor.

Artıları:
Güçlü kapmalar
Kolları uzun, yani uzun menzilli kol saldırıları
Oyundaki en iyi 10frame cezalarından bir tanesi
Hızlı, güçlü ve kolay cezalandırabiliyor boşa sallanan saldırıları
Rage Drive'ıyla çok güçlü mixupları var
Duvarlı veya duvarsız iyi hasar veriyor

Eksileri:
10 frame cezalandırması dışında cezalandırmaları inanılmaz kötü
Low saldırılarının menzili kısa
Sidestepi kötü
Kendisi diğer karakterlerden büyük olduğu için daha uzun kombolar yapılabiliyor üzerinde

Sıradışı oynayış stili
Kapma odaklı oynayış
Seven oyunculara tavsiye edilir

Heihachi Mishima
Zorluk- Zor

Oyundaki en güçlü karakterlerden bir tanesi denilebilir. Kendisi bir Mishima ve bu yüzden klasik Mishima hareketlerine ve avantajlarına sahip, EWGF ile iyi mesafe kontrolü, iyi vuran lowlar, hitconfirm olabilen basit yumruk saldırıları ve düşmanına hızlıca yaklaşmasını sağlayan wavedash'i gibi. Oyundaki en iyi mid hareketlerinden bazılarına sahip, bu da düşmanına yaklaştıktan sonra counterhitlerle düşmanını kolayca rahatsız etmesini sağlıyor. Ancak aşağı dürtme hareketi yok kendisinin, bu da onu güçlü counterhit hareketlerine odaklanmasını gerektiriyor.

Artıları:
Güçlü CH hareketleri
Çok güçlü 50/50 mixuplar
Wavedashi yüzünden dövüş sahasında hareket etmesi çok iyi, diğer Mishimalar gibi
Maçı kaybediyor durumdan rahatça geri dönebilir
Oyundaki en yüksek hasarlardan bir tanesine sahip

Eksileri:
Eğilirken cezalandırması kötü
Az riskli low hareketleri yok kolayca dürtmesi için

Hareketlerini yapması zor karakterler
Rushdown
Yüksek hasarlı mixup
Seven oyunculara tavsiye edilir

Hwoarang
Zorluk- Zor

Hwoarang bir kostüm değişikliğiyle geri dönüyor. Hwoarang için saf rushdown karakteri diyebiliriz. Ofensif oynayışı, farklı stance'lerinden kazandığı hızlı mid, low ve CH saldırıları odaklı. Düşmanını hızlı bir şekilde defansif seçenekler yapmasına veya Hwoarang'dan hasar yemesine zorluyor. Kendisinin baskısından çıkmak için rastgele tuşlara basan düşmanı rahatlıkla öldürebiliyor, ancak defansif oynayan ve ataklarını başarıyla bloklayan düşmanlara, düşmanların ona vurduğundan daha fazla vurması gerekiyor. Kendisini oynamasının zor olmasının ana sebebi tüm stancelerını, bu stancelara geçişleri ve bu stancelardayken sahip olduğu hareketleri hatırlamak ve doğru zamanlarda kullanmak. Oynarken kendisinin sahip olduğu tüm mixupları yaratıcı bir şekilde kullanmak gerekiyor. Tekken serisindeki oynanması en zor karakterlerden biri diyebiliriz. Tekken 7 kendisine oyundaki en güçlü Rage Art ve Power Crush'lardan bazılarını verdi. Rage Art'ını sadece bir stance'dayken kullanabiliyor ama oyundaki tek güvenli Rage Art. Ofensif oynayan bir Hwoarang güçlü ve korkutucu olabilir ancak menzili ve düşmana yaklaşmak konusunda iyi değil. Ana stance'inde iyi bir high crush hareketi yok, başka stancelere geçiş yapması gerekiyor bunun için.

Artıları:
İnanılmaz mixuplar
Yüksek kombo hasarı
Ofensif oynarsa kısa bir sürede iyi hasar veriyor
Güvenli Rage Art
İnanılmaz Power Crush

Eksileri:
Cezalandırması vasat
Menzili zayıf
Ana stance'inde high crush hareketleri iyi değil

Saf rushdown karakterleri
Hızlı oynanış şekli
Ofensif oynayışta bir sürü seçeneği olan karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Jack 7
Zorluk- Kolay

Jack serisinin modellerinden bir tanesi daha. Büyük karakterler 2 boyutlu dövüş oyunlarında genelde rushdown ve kapma ağırlıklı oynarken, Tekken'de genelde böyle değil. Jack, serideki en defansif karakterlerden bir tanesi. Kolları uzun olduğu için kol saldırılarının inanılmaz menzili var ve bu düşmanı kendisinden uzakta tutmasına yardım ediyor. Ana low dürtmeleri çok hızlı(12 frame), iyi vuruyor ve Jack'e iyi frame avantajı veriyor. Eğer Jack sizi duvara karşı sıkıştırdıysa, güçlü dürtmelerinden dolayı oradan çıkarken canınızın bir kısmını kaybetmeye hazır olun. Defansif bir karaktere göre, iyi bir şekilde pasif agresif olarak da oynayabiliyor ve bu yüzden genel olarak hızlı oynanan maçlarda da geri kalmıyor. Kendisine yaklaşmaya çalışan düşmanı menzilli saldırılarıyla sinir etmede ve böylece hata yapmalarını sağlamakta, ve bu hataları menzilli cezalandırma hareketleriyle cezalandırmakta iyi. Kapmaları çok güçlü, bir tane wallsplat kapması bile var. Büyük bir karakter olarak sidestepi kötü ve panik hareketi yok hiç parry veya reversal gibi, yani diğer karakterlere göre üzerinde baskı uygulanması daha kolay. Artı olarak büyük olduğu için üzerinde daha uzun kombolar uygulanabiliyor. Homing hareketleri zayıf, eğer düşman sola sidestep yaparsa durdurmak için uğraşması gerekiyor.

Artıları:
Düşmanı kendisinden uzakta tutmakta çok iyi
Güçlü kapmalar
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta iyi
Oyundaki en güçlü low dürtmelerden bazılarına sahip
Hareketlerinin menzilinden dolayı diğer karakterlerin cezalandıramayacağı bazı durumlarda cezalandırabiliyor

Eksileri:
Kötü sidestep, baskıdan çıkması zor
Büyük olduğu için üzerinde daha uzun kombolar yapılabiliyor
Sağ tarafı zayıf, eğer düşman sola sidestep yaparsa risk alması gerekiyor bunu durdurması için

Defansif odaklı oynanış
Basit ve etkili dürtme
İyi kapmalar
Seven oyunculara tavsiye edilir

Jin Kazama
Zorluk- Orta

Jin, bir çok konuda çok iyi. Çok yüksek hasarlı dürtme hareketleri var. Düşmanla mesafesini f4(counterhitte launcher olan ve blokta güvenli olabilen bir mid) ile kontrol edebiliyor. Wavedashi ile düşmanla arasındaki mesafeyi kolayca kapatabiliyor. Wavedashten sonra kullanabileceği güçlü seçenekleri var, sonra komboyla devam edebileceği bir low, boşa sallanan saldırıları cezalandırmak veya genel olarak mid saldırı olarak kullanılabilecek bir mid launcher gibi. Jin çok yönlü bir karakter, güçlü dürtme saldırıları,wavedashten sonra mixupları yüzünden ofensif olarak oynanabilir veya f4 ile düşmanı kendisinden uzakta tutmak, ve genel olarak güçlü blok ve boşa sallanan saldırıları cezalandırma hareketleri yüzünden defansif olarak oynanabilir. Oyundaki en iyi parry'e sahip, parryler genelde dirsek, diz, kafa ve silahlara karşı kullanılamaz ama Jin hepsine karşı kullanabiliyor ve bu da düşman avantajdayken bile onları hareketlerini dikkatli kullanmaya itiyor. İyi vuran ve bir tanesi counterda launcher olan lowları, düşmanı yere düşüren güvenli midleri ve 4 hareketi, oyundaki en hızlı homing hareketlerden bir tanesi(13 frame) ve counter hitte düşmanı yere düşürmesiyle dürtme bakımından oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi. Ama bazı hareketleri cezalandırırken zorlanabilir, çünkü cezalandırma hareketlerinin genel olarak menzili az.

Artıları:
Wavedashi yüzünden dövüş sahasında hareket etmesi çok iyi
Mixupları ve dürtmeleri güçlü
Genel olarak oyundaki en iyi cezalandıranlardan bir tanesi
Çok yönlü bir karakter
Parrysi ve düşmanından kaçan hareketlerinden dolayı üzerinde baskı kurmak zor
Oyundaki en iyi homing hareketlerinden bir tanesi
Oyundaki en hızlı Rage Artlardan bir tanesi

Eksileri:
Bazı cezalandırmalarının menzili kısa

Çok yönlü karakterler, maçın hızını istediği gibi değiştirebilme
Düşmanın hatalarını ağır cezalandırma
Seven oyunculara tavsiye edilir

Josie Rizal
Zorluk- Orta

Tekken 7'ye yeni gelen karakterlerden ve görünüşe göre Bruce'un yerini alan karakter. Bruce'la kıyaslayınca kendisi daha fazla string odaklı ve düşmanın canını azaltmak için bir sürü mixup string seçeneği var. Kendisinin dürtme oynanışı diğer karakterlere göre biraz farklı çoğu karakterde olan 13 frame df1 mid dürtmesine sahip olmadığı için, ama diğer özellikleriyle bu açığını kapatıyor. Düşmanına yakınken, low dürtmeleri ve stringleriyle Josie düşmanının canını yavaşça azaltmakta güçlü. Vuracak gibi yaptığı bazı hareketleriyle ve geriye atılma hareketiyle düşmanının kafasını karıştırabilir ve düşman üzerindeki baskısını güçlendirebilir. Kendisinin özel bir dashi var ve bu dashten 2 tane kullanabileceği çok güçlü hareketi var, biri çok vuran bir low(CD3) diğeri de güçlü boşa sallanmış saldırıları cezalandırmak için kullanılabilen (CD2). Bu Josie'yi ya CD3 lowla düşmana yakınlaşmak için güçlü bir seçenek veriyor, ya da düşmanın kendisine saldırması için yem atıp sonra CD2 ile cezalandırmasını sağlıyor. Saldırır gibi yapması, string baskısı ve menzilli dürtmeleri, cezalandırmaları yüzünden maç ortasında anında ofensif oynanış stilinden defansif oynanış stiline geçebiliyor. Josie ile ilgili başka bir dikkat edilmesi gereken konu ise cezalandırması, oyundaki en iyi cezalandırma hareketlerinden bazılarına sahip: özellikle eğilirken kullanabileceği 13 frame launcher, bu yüzden low dürtmeleri blokladıktan sonra diğer karakterlere kıyasla daha ağır cezalandırabiliyor. Hataları çok ağır cezalandırıyor, ister bloklamak olsun ister boşa sallanan saldırılar bu yüzden defansif olarak güçlü bir karakter. Ceza hasarı iyi, ama duvarı olmayan bölümlerde genel olarak hasarı biraz düşük. Sol tarafı zayıf(düşmanının sağı), ama düşman sidestepe çok alışırsa bunu engellemek için kullanabileceği ortalamadan iyi homing hareketleri var.

Artıları:
Cezalandırma konusunda oyundaki en iyi 3 karakterden bir tanesi
Güçlü string tabanlı saldırı
Counterhitte güçlü hareketler
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta güçlü

Eksileri:
Duvarsız bölümlerde hasarı biraz düşük
Sol tarafı zayıf(düşmanının sağı)

Dürtme konusunda diğer karakterlerden farklı
Düşmanın hatalarını cezalandırırken çok yüksek hasar
Değişken oynanış stili
Seven oyunculara tavsiye edilir

Katarina Alves
Zorluk- Kolay

Katarina, "ya hep ya hiç" bir karakter olarak tanımlanabilir. Güçlü low saldırıları var, ama bloklanınca launcher ile cezalandırılabiliyor. 444 stringi hızlı ve counterhitte launcher oluyor, d2 hareketinin hitboxı çok büyük ve bazı hareketlere karşı crush olabiliyor ve df4 counter olursa launcher olan diz hareketi var(diz olması parrylerden ve reversallerden etkilenmediği için iyi). Katarina yüksek risk ve yüksek ödül tarzı bir karakter. Çünkü mixuplarında low saldırıları kötü ve riskli, hızlı low saldırılarının da hasarları çok düşük. Low saldırılarını dikkatli kullanması gerekirken dürtme ve mixup konusunda çok iyi mid saldırıları var. Ek olarak basit yumruk stringleri iyi ve avantajı Katarina'ya veriyor bunu da frame trap hazırlamak için kullanabiliyor. Homing hareketleri çok da iyi değil yavaş olduklarından dolayı, kendisinin normal hareketlerinin tracking özelliğine güvenmesi gerekiyor sidestep kullanan düşmanlara karşı.

Artıları:
Güçlü midler
Yüksek hasarlı mixuplar
Güçlü CH frame trap oynanış
Kombolarla yüksek hasar

Eksileri:
Low saldırıları kötü, dikkat etmesi gerekiyor
Homing hareketleri yavaş

Mixuplarında yüksek hasar veren karakterler
Counterhit odaklı oynanış
Hareketleri kolay yapılan karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Kazumi Mishima
Zorluk- Kolay

Heihachi'nin gizemli karısı sonunda Tekken'e katılıyor. Kazuminin hareket listesi çok kısa ama etkili. Ofensif dürtme hareketleri ve güçlü hitconfirm olabilen midleri ile düşmanının canını yavaşça indirmeye çalışuyor. Klasik Mishima 1,1,2 hitconfirm olabilen hareketine sahip, bu da oyundaki en iyi basit yumruk hitconfirm hareketi. Kazumi'yi düşmanına yakınlaştıran ve düşmanını dezavantajda bırakan güçlü low dürtmeleri var. Kendisi çok "yapışkan" bir karakter, aynı dürtme hareketlerini sürekli kullanabilir düşmanı başka bir şey kullanmaya itene kadar. Kazumi'nin bloklayınca çok az hasar veren bir menzilli saldırısı da var, çok da önemli bir şey değil ama yardımcı olabilir bazı durumlarda, Tekken'de normalde bloklayınca hiç hasar alınmadığı için. Oyundaki en güçlü WS 11 frame cezalandırmalarından bir tanesine sahip, wallsplat özelliği olduğu için düşmanı Kazumi'ye karşı low kullanırken bir kez daha düşünmeye itiyor. Düşmana yaklaşırken kullanabileceği iyi bir wr2 hareketi var, blokta frame avantajını düşmana veriyor ama Kazumi'yi ittiği için cezalandırması zor. Eğer bloklanmazsa düşmanı yere düşürüyor. Kapmalarının bir tanesinin de wallsplat özelliği var(bu da nadir bir şey), bu da düşmanıyla duvara yakınken ve düşmanının sırtı duvara dönükken Kazumi'nin saldırgan oynamasına yardım ediyor. Ancak low saldırıları genelde dürtmeye dayalı olduğu için hasarları az, eğer maçta canı azsa geri dönüş yapması zor olabilir.

Artıları:
Stringleri ve hitconfirm olabilen hareketleriyle düşmanı "kilitlemekte" iyi
Wallsplat özelliği olan WS 11 frame cezalandırma
DF2 ile kolay ve hasarı yüksek boşa sallanan saldırıları cezalandırma

Eksileri:
WS44 dışında WS cezalandırması kötü
Hopkickinin menzili kötü, bazı hareketleri launcher ile cezalandırmakta zorlanıyor
Çok vuran low hasarı yok, geri dönüş yapması zor olabilir
Genel olarak oyundaki en az hasara sahip karakterlerden bir tanesi

Az hareketi olan ve basit oynanış tarzı
Yapması kolay hareketler
Dürtme tabanlı rushdown oynayış stili
Seven oyunculara tavsiye edilir

Kazuya Mishima
Zorluk- Zor

Oyunun ana karakteri. Kazuya düşmanın hatalarını, ister blokta olsun ister havaya sallamada, ağır olarak cezalandırmak üzerine ve rakibin zayıf zamanlarını bulup o an araya girip çok vuran mixuplarını kullanmaya odaklı bir karakter. Bir Mishima olarak diğer Mishimalarla bazı aynı özellikleri taşıyor. Wavedashi düşmanı ile kendisi arasındaki mesafeyi hızlıca kapatabilmesini sağlıyor, EWGF, hellsweep ve güçlü hitconfirm olabilen basit yumruk stringleriyle düşmanı üzerindeki baskısını rahatlıkla kontrol edebiliyor. Diğer Mishimaların aksine kendisi dürtme konusunda çok zayıf. Bu oyunda artı olarak Devil formu da var kendisinin, Rage Drive'ı kullanınca otomatik olarak Devil formuna geçiyor. Bu framedatasında bazı şeyleri de değiştiriyor. Kazuya'nın defansif ve cezalandırmak üzerine oynaması tavsiye edilir dürtmeleri kötü ve genel olarak güvensiz bir karakter olduğu için. Ancak bu konuda da en iyi karakterlerden bir tanesidir, örnek olarak ws12'si var kendisinin, 13 frame launcher. Bununla low saldırıları çoğu diğer karakterle karşılaştırınca çok daha iyi cezalandırabiliyor.

Artıları:
Güçlü mesafe kontrolü
Cezalandırma konusunda oyundaki en iyi 3 karakterden bir tanesi
Wavedashi yüzünden dövüş sahasında hareket etmesi çok iyi, diğer Mishimalar gibi
Hellsweep+devamında kullanabileceği midler ile güçlü mixuplar

Eksileri:
Dürtme konusunda güçsüz

Defansif ve cezalandırmaya bağlı oynayış stili
Hareketlerini yapması zor karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

King
Zorluk- Orta

King, Tekken'deki grappler oynanış stiline en yakın karakter. Bazılarının hasarı çok iyi olan bir sürü kapmaları var. Artı olarak zincirleme kapmaları var, bir kez kaptıktan sonra başka bir kapmaya geçiyor, bu zincirleme kapmaları kırması için düşmanını hangi kapmayı kullandığını tahmin etmeye zorluyor ve eğer tahmin edemezse zincirleme kapma bitene kadar çok yüksek bir şekilde hasar almasını sağlıyor. Giant Swing hareketi var 1le kırılmasına rağmen 1+2 kırılıyor gibi gösteriyor ve çok iyi vuruyor, duvarda kombo bitirme hareketi var ondan sonra yerde 50/50 zorluyor düşmanına ve 1 veya 2 ile kırmayı tahmin etmek zorunda bırakıyor. Eğer güçlü kapmalardan ve düşmanını tahmin etmeye zorlamaktan hoşlanıyorsanız, King sizin için ideal bir karakter. Ancak boşa sallanan saldırıları cezalandırmak konusunda biraz kötü menzili iyi bir launcherı olmadığı için.

Artıları:
Kapma konusunda oyundaki en iyi karakter
Güçlü okizeme ve güçlü düşmanı yerdeyken kapmalar
Kısa bir sürede çok hasar verebilir düşman doğru tahmin edemezse

Eksileri:
Dürtme konusunda ortalamadan biraz kötü
Güçlü low saldırıları yok
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta kötü

Güçlü kapmalar
Düşmana 50/50 zorlamak ve tahmin etmek zorunda bırakma
Seven oyunculara tavsiye edilir

Kuma/Panda
Zorluk- Orta

Serinin en bilinen karakterlerinden ikisi geri dönüyor.  Karakter seçme ekranında farklı yerleri olmalarına rağmen tamamıyle aynı karakterler Rage Art animasyonları dışında. Ayıların Hunting Stance(HBS) isimli bir stance'i var. Bu stancedeyken hızlı low stringleri, güçlü ve düşmanı yere düşüren lowlar, güçlü mid saldırıları var ve bu stancedeyken o kadar eğilebiliyorlar ki çoğu medium saldırının altıntan bile geçebiliyorlar. Bu stance'in iyi kullanımı bu iki karakteri oynarken çok önemli. Burada da düşmanın hareketlerini iyi görebilmek ve oynanış stillerini iyi anlayabilmek çok yardım ediyor. Kolları büyük oldukları için 1 ve 2 ile olan her saldırının diğer karakterlere göre daha uzun menzili var. Bu yüzden hem sıradan yumruk saldırılarıyla, hem de yumruklarını kullandıkları mid ve low saldırılarıyla düşmanları kendilerinden rahatlıkla uzakta tutabiliyorlar. Buna oyundaki en kolay ve en güçlü boşa sallanan saldırıları cezalandırma hareketlerinden bir tanesi olan df21 eklenince ayılar düşmanı kendilerinden uzak tutmakta ve kendilerine yaklaşmaktan korkutmakta çok iyi. Bu da HBS kullanırken biraz daha özgür olmalarına sebep veriyor. Ancak ayıların ayakları kısa, bu hem iyi hem de kötü bir şey olabiliyor. Ayakları kısa oldukları için ayak saldırılarında menzilleri kısa, ama düşmanların bazı lowları ayılara yetişmiyor ve bazı kombolarda da bu lowlar yetişmeyeceği için daha kısa kombolar kullanmak zorunda kalıyorlar. Ama çok büyük oldukları için kendileri üzerinde bazı durumlarda daha uzun kombolar yapılabiliyor, ve biraz önce de bahsedildiği gibi bazı durumlarda ayakları kısa olduğu için daha kısa kombolar yapılması gerekiyor. Sidestepleri de kötü bu yüzden baskıdan çıkmaları zor.

Artıları:
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi(belki de en iyisi)
Ofensif olarak HBS çok güçlü bir stance
Ayakları kısa olduğu için düşmanlar mesafeyi hesaplarken hata yapabilir ve yanlışlıkla boşa sallayabilir
Oyundaki en iyi hopkicklerden bir tanesi

Eksileri:
HBS dışında saldırıları çok iyi değil
Oyundaki en kötü sidesteplerden bir tanesi
Duvarda daha uzun kombolar yapılabiliyor ve ayılara özel kombo başlatmaları(diğer karakterlere yapılanlardan daha ağır) kullanılabiliyor

Düşmanının oynayış stilini çözme ve hareketlerini okuyabilme
Boşa sallanan saldırıları kolayca cezalandırabilme
Eğlenceli oynanış stili
Seven oyunculara tavsiye edilir
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2017, 07:53:56 ÖÖ Gönderen: jinemre »
 

Çevrimdışı Aora

Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #1 : Haziran 15, 2017, 06:51:31 ÖÖ »
Lars Alexandersson
Zorluk- Kolay

Tekken'de SF'deki Ryu'ya en yakın karakter diyebiliriz. Diğer karakterlere kıyasla en çok yönlü karakter, ve oyunu öğrenmek için mükemmel bir karakter. Bir çok durum için güçlü ve basit hareketleri var. Çok vuran low, high crush low, dürtmek için low, baskı uygulamak için low, vs. Lars'da var hepsi. Oyunda güvenli low crush mid launchera sahip olan nadir karakterlerden bir tanesi, bu hareket tabiki düşmanını Lars'a karşı low kullanmaktan korkutuyor. Artı olarak duvardayken oyundaki en yüksek hasarlardan bir tanesine sahip. Jin gibi Lars da bir sürü durum için farklı hareketleri olan ve çok değişik stillerle oynanabilen bir karakter. En önemli zayıflıklarından bir tanesi sol tarafının zayıf olması, bu yüzden homing hareketlerinin kullanılması önerilir Lars oynarken.

Artıları:
Mükemmel lowları var her durumda kullanmak için
Oyundaki en yüksek duvarlı ve duvarsız hasarlardan bir tanesi
Güçlü cezalandırma

Eksileri:
Sol tarafı zayıf
Counterhit konusunda zayıf

Çok yönlü karakterler
Temel kurallar üzerine kurulu karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Lee Chaolan ve Violet
Zorluk- Zor

Aralarında bir fark yok ikisinin oynanış olarak. Lee çok counterhit odaklı bir karakter. Oyundaki en iyi düşmanı kendisinden uzakta tutma hareketlerinden bir tanesine sahip:b4, counterhitte launcher olan, hızlı ve düşmanın kendisine yaklaşmak için kullandığı hareketi bölen bir hareket. B4'ten Hitman Stance'e direk geçiş yapabilir eğer saldırı boşa gittiyse cezalandırmayı zorlaştırmak için. Düşmana yakınken Lee'nin kullanabileceği bir sürü seçeneği var. Yakınken dürtme ağırlıklı saldırıları, eğer counterhit olursa launcher olan güçlü saldırıları 223 gibi, hitconfirm olabilen ve counterhitte launcher olan basit yumruk stringini kullanarak çok yüksek hasar verebilir. df1'inin hitbox'ı çok iyi ve high crush bu yüzden Lee'nin baskısına karşı çıkmak zor olabilir. WR34'ü uzaktan gelirken saldırmak için çok iyi frame avantajını Lee'ye verdiği için, bu da kendisinin zaten iyi olan counterhit hareketlerine yardım ediyor. Lee, b2'si yüzünden düşmanını duvara taşımakta oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi. Lee düşmana yakınken güçlü ve düşmanı kendisinden uzak tutmak konusunda iyi saldırılara sahip olmasına rağmen, boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta oyundaki en kötü karakterlerden bir tanesi menzilli saldırıları genelde kötü olduğu için. Bunun yüzünden düşmana yakın olmayı ve Lee'nin frame avantajlarını kullanıp kendisinin CH hareketleri kullanmak tavsiye edilir. Ancak, kendisi çok CH ağırlıklı olduğu için defansif oynayan oyunculara karşı zorlanacaktır.

Artıları:
B4'ü, düşmanı karakterden uzakta tutmak konusunda en iyi hareketlerden bir tanesi
Counter hit konusunda çok iyi
Güçlü cezalandırma
Düşmanı duvara taşımak konusunda Nina'yla beraber en iyisi

Eksileri:
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta gerçekten kötü
Yavaş homing hareketleri
Geri dönüş yapması zor

Counterhit ağırlıklı oynanış stili
Yapması zor hareketleri olan karakterler
Dürtme odaklı karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Leo Kliesen
Zorluk- Kolay

Leo çok yönlü ve basit bir karakter, bu yüzden de oyunu öğrenmek için ideal karakterlerden bir tanesi. Güçlü lowlarından korkuttuğu düşmanlara karşı değişik durumlarda kullanabileceği çeşitli güçlü mid dürtmeleri var. Ana low dürtmelerinden bir tanesi qcf1, high crush ve counter olursa küçük bir kombo ile devam ettirilebiliyor bu da hareketi hasarı yüksek bir low dürtme yapıyor. Daha güçlü low saldırıları düşmanı düşürdüğü için dürtmek için değil de çok vuran mixuplar için kullanılıyor. Düşman yerdeyken, Leo onlara vurmak için güçlü bir hareket kazandı Tekken 7'de. Kendisinin ünlü duvar hasarını vermek için düşmanı duvara taşımak konusunda da çok iyi. Leo'nun bir kaç tane güvenli wallsplat özelliği olan midleri ve low hareketlerinden sonra kısa kombolarla devam edebildiği için kendisi duvara karşıyken daha korkunç bir hâle geliyor. df2(menzilli bir launcher ve güvenli olabiliyor mesafe doğru ayarlandıysa)'sinden dolayı düşmanı uzak tutmak konusunda da fena değil. qcf dashi ile düşmana hızlıca yaklaşıp onların saldırılarını bölebiliyor. İki tane stance'i var Leo'nun, daha çok kombolarda kullanılan KNK stance ve normal oynanışta kullanılan BOK stance. BOK stance'i hitboxunu aşağı indiriyor bayağı. Ayaktayken ve eğilirken cezalandırması ortalamadan iyi, oyundaki en iyi WS 11frame cezalarından bir tanesi ve df2 ile blokta ittiren hareketleri cezalandırabilme yeteneğine sahip. CH konusunda biraz zayıf hızlı, güvenli ve iyi bir midi olmadığı için.

Artıları:
Mixup konusunda güçlü
Duvar konusunda en iyilerden
Duvara taşımakta iyi
Güçlü cezalandırmak, özellikle WS 11 frame
Çok yönlü bir karakter

Eksileri:
CH konusunda yavan

Çok yönlü karakterler
Bloklanan veya havaya sallanan saldırıları ağır cezalandırma
Basit, oyun kuralları odaklı karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Lili Rochefort
Zorluk- Kolay

Lili tek yönlü bir karakter. Güçlü ama basit bir oynayış stili var ama bu stil sidestep kullanan düşmanlara karşı çok işe yaramıyor trackingi çok kötü olduğu için. Çok az hareketinde tracking özelliği var ve homing hareketleri ya yavaş, ya menzilleri kısa. Ama bunun üzerinden gelmek için oyundaki en iyi sidestepe sahip, oyundaki diğer karakterlerin kaçamayacağı saldırılardan kaçabiliyor. Düşmanları bazı saldırıları kullanmakta iki kez düşünmelerini sağlayabiliyor, hemen sidestep yapıp cezalandırabileceği için. Oyundaki en iyi cezalandırmalardan bazılarına ve yüksek hasara sahip. Düşmanına sürekli blokta kendisine frame avantajı veren df3,qcf3+4 gibi hareketlerle baskı uygulamak sonra şaşırtıp ff4 gibi yüksek hasar veren lowları kullanmak konusunda başarılı. Güçlü crush hareketleri,  d3+4 bazı midlerin bile altından eğilebilen launcher gibi, hızlı bir şekilde çok yükseğe zıplamasını sağlayan 3+4, sidestepi, reversalı vs yüzünden üzerinde baskı uygulaması zor bir karakter.

Artıları:
Oyundaki en iyi sidestep
Çok güçlü cezalandırma
Duvara taşımak konusunda iyi

Eksileri:
Trackingi ve homing hareketleri kötü
Düşmanı kendisinden uzakta tutmak için yapabileceği pek bir şey yok
Counterhitte launcher olan hızlı bir hareketi yok

Sidestep sistemini
Düşmanı "kilitlemekte" iyi karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Ling Xiaoyu
Zorluk- Orta

Ling bir okizeme canavarı. Okizeme genel olarak nerf yedi Tekken 7'de, ama Ling oynanışının önemli bir parçası hâlâ. Bir sürü dürtme seçeneği, stance'inden eriştiği blokta avantajı Ling'de olan menzilli ve counterhitte launcher olan çok vuran lowu dahil, yüzünden kendisi dürtme konusunda güçlü. Art of Phoenix stance'i çoğu saldırıdan kaçmasına izin veriyor ve düşmanının Ling stance'deyken ona karşı kullanabileceği hareket listesini azaltıyor bayağı. Zaten küçük olan Ling stance'indeyken yaklaşması zor bir karakter, özellikle ana dürtmesi olan mid'in high crush olduğu göz önüne alındığında. Sırtını döndüğünde kullanabildiği Rage Drive'ı low launcher ve Ling'in zaten güçlü olan mixup hareketlerine çok iyi bir eklenti. Ancak Ling kısa olduğu için bazı hareketleri cezalandırmakta zorlanıyor.

Artıları:
Dürmek konusunda güçlü
En iyilerden, belki en iyi okizeme özellikle kapmalardan sonra
Düşmanının saldırılarının çoğunu yok sayabilir
Boşa sallanmış saldırıları çok kolay, hızlı ve iyi menzilli saldırısı olan df2,1 ile cezalandırabilir
Counterhit konusunda güçlü, hem yakından hem uzaktan
Oyundaki en iyi Rage Drive'lardan biri

Eksileri:
Bazı dürtmelerinin menzili kısa, özellikle basit yumrukların
Bazı hareketleri cezalandırmakta sorun yaşayabilir
10 frame cezalandırması ve WS4 dışında eğilirken cezaları kötü

Düşmana tuzak kurmayı ve test etmeyi
Ling'in stancelerından eriştiği hareketleri özgürce kullanmayı
Mobilitesi yüksek karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Lucky Chloe
Zorluk- Orta

Chloe çok agresif, dürtme odaklı bir karakter. Düşmanının canını yavaş yavaş, hızlı mid, low ve basit yumruk stringleriyle indirmekte iyi. Bazı hareketlerinin sonunda düşmana sırtını dönüyor. Sırtını dönükken oyundaki en yüksek hasara sahip kombo başlangıçlarından bir tanesini kullanabiliyor, üstelik hareket hitconfirm olabiliyor. Kol saldırılarının menzili kısa o yüzden düşmana yakın olması tavsiye ediliyor kendisine. Oyunda, blokladıktan sonra launcher ile cezalandırabileceğiniz tek hopkicke sahip kendisi, bu yüzden hopkick kullanmak tehlikeli. Boşa sallanan saldırıları veya blokladıktan sonra cezalandırırken hasarı düşük. Dürtme hasarı da düşük ancak, kombo hasarının yüksek olması bu sorunların üzerinden geliyor.

Artıları:
Yüksek hasar
Dürtmek konusunda ortalamadan daha iyi
Sırtı dönükken kullanabildiği launcherla çok yüksek hasarlı kombo kullanabiliyor

Eksileri:
Boşa sallanan saldırıları ve blokladıktan sonra cezalandırmakta kötü
Launcher ile cezalandırılabilen tek hopkick
Kol saldırılarının menzili kısa

Agresif dürtme karakterleri
Yüksek hasarlı karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Marshall Law
Zorluk- Orta

Law sürekli düşmanına yakın olmak isteyen dürtme odaklı bir karakter. Menzilli saldırıları kötü olduğu için sürekli yakında olması gerekiyor. Law'ın genel oynanış şekli kısa dürtme stringlerini kullanarak düşmanı rahatsız etmek ve yanlış zamanda bir tuşa basmalarını sağlamak, burada da kendisinin türlü türlü CH launcherları devreye giriyor. Dragon Sign Stance(DSS) isimli bir stancei var, buna bazı hareketlerden de geçiş yapabiliyor baskısını sürekli devam ettirmek için. Stringlerinde erteleyebileceği bir sürü hareket var ve bu hareketlerin bazılarından da DSS'ye geçebiliyor, bu da düşmanın kafasını karıştırıp counterhit zorlamasına yardım ediyor. Düşmanının, baskısına saygı göstermesini zorlamak konusunda çok iyi. Tüm oynanış şekli az vuran dürtmelerle yem atıp counterhit kullanmaya çalışmak olsa da bazı yüksek vuran low hareketleri de var, kayması ve Dragon Tail(görmesi kolay ama bunu) gibi. Duvarda en yüksek hasarlardan bir tanesine sahip, duvarsız ortalamadan biraz iyi. Menzilli saldırıları kötü ve düşmana yaklaşırken iyi seçenekleri de yok, o yüzden mümkün olabildiğince her zaman düşmana yakın olması gerekiyor. Önceki Tekken'lerde, boşa sallanan saldırıları cezalandırmak konusunda en kötü karakterlerden bir tanesiydi ama Tekken 7'de hızlı ve menzili iyi bir launcher kazandı, bu konuda yardım ediyor kendisine bayağı.

Artıları:
Güçlü ayakta ve eğilirken cezalandırma
Duvarsız ortalamadan biraz üstün hasar, duvarda çok yüksek hasar
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmak konusunda en iyi karakterlerden bir tanesi

Eksileri:
Düşmana yaklaşırken kullanabileceği iyi hareketleri yok
Geri dönüş yapması zor
Düşmanı kendisinden uzak tutması zor

Counterhit odaklı oynanış stili
Rushdown oynayış stili
Bruce Lee'den esinlenen karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Master Raven
Zorluk- Orta

Önceki oyunlardaki Raven'ın patronu. Bir kaç değişiklik dışında çoğunlukla aynı TTT2'deki Ravenla. Raven gibi mesafeyi kontrol etmek konusunda kullanabileceği bir sürü seçeneği var ve boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta iyi. Düşmanı kendisinden uzaktan tutması biraz değişik diğer karakterlere göre, çünkü bazı hareketleri boşa salladıktan sonra, bloklanmış hallerinden daha hızlı kendine geliyor Master Raven. Cezalandırması Raven'a kıyaslayınca daha iyi, hâlâ 15 frame launcherı olmamasına rağmen genel olarak iyi hasar veren cezalandırması var. Master Raven bir sürü oynanış stiliyle oynanabiliyor, dürtmelerle yem atıp counter hit kullanmaktan riskli ve çok vuran mixuplara. Çoğu mixup seçeneği ya eğilirken kullandığı dashinden veya düşmana sırtını döndüğü stance'inden geliyor. Eğilirken kullandığı dash çok iyi bir hareket çünkü onu kullanınca hem WS, hem eğilirken hem de bazı ayaktayken kullandığı hareketleri kullanabiliyor. Parryleri de oyundaki diğer karakterlere kıyasla farklı çalışıyor. Ancak yüksek hasar veren lowlarını kullanmak istiyorsa risk alması gerekiyor.

Artıları:
Güçlü mesafe kontrolü
Yüksek hasar, oyundaki en yükseklerden bir tanesi
Bir sürü durumda kullanabileceği farklı hareketleri var, farklı oynanış stillerine izin veriyor

Eksileri:
Diğer karakterlerin çoğu gibi 15 frame launcherı yok
Güçlü lowları riskli

Çok yönlü karakterler
Yüksek hasarlı karakterler
Mesafeyi kontrol edebilme
Seven oyunculara tavsiye edilir

Miguel Caballero Rojo
Zorluk- Kolay

Miguel bu oyunda bir dürtme canavarı, yani bir sürü iyi dürtme hareketi var ve bunlara mixuplar ile devam edebiliyor. db3 low hareketi frame avantajını Miguel'e verdiği ve düşmana yakın bıraktığı için CH/mixup başlatmak için iyi. Miguel'in df1'i oyundaki en iyilerden, devamındaki hareketleri hem erteleyebiliyor hem de mixup seçenekleri var. Bu da düşmanının ya heyecanlanıp hata yapmasına da ya da Miguel'in baskısına saygı göstermesini sağlıyor. Miguel'in bir stance'i var: Savage Stance(SAV). Bu stance'de normalden daha güçlü lowlar , db3'ünün geliştirilmiş hâli gibi(daha iyi hasar ve tracking, daha yüksek frame avantajı), çeşitli stringler: bazılarını erteleyebiliyor, bazıları hızlı CH ve bazıları wallsplat. Savage stance'ine bir sürü hareketten geçiş yapabiliyor, df1 stringleri, db3 vs gibi. Sonuç olarak Miguel düşmanını böyle korkutup saldırılarına devam edebiliyor. Eğer düşman hata yaparsa canını hızlı bir şekilde indirebiliyor. Rage Art'ı bu oyundaki en yüksek hasara sahip Rage Art ve Rage Drive'ı görmesi zor bir low launcher. Cezalandırması 10 frame dışında iyi, 11 frame cezası 2,1 ve bu diğer 11 frame cezalarına kıyaslayınca çok fazla vuruyor ve frame avantajını Miguel'e veriyor, artı olarak menzilinden dolayı hopkick'i oyunun en iyilerinden. Ancak Miguel blokta ittiren hareketleri cezalandırmakta zorlanıyor menzili genel olarak kısa olduğu için. Aynı sebepten dolayı boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta da zorlanıyor. Bu yüzden Miguel oynarken düşmana her zaman yakında olması tavsiye edilir. Miguel'in trackingi değişik biraz, ana mid hareketi bir tarafa ana low hareketi diğer tarafa vuruyor. İşleri daha da kötü yapmak için homing hareketleri biraz yavaş.

Artıları:
Aşırı güçlü dürtme odaklı saldırılar
Oyundaki en iyi hopkicklerden birisi
Oyundaki en yüksek hasara sahip Rage Art
En iyi Rage Drive'lardan biri

Eksileri:
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta kötü
Blokta ittiren saldırıları cezalandırmakta zorlanıyor
Yavaş homing hareketleri

Dürtme odaklı ofensif karakterler
Basit, kolay karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Nina Williams
Zorluk- Zor

Nina çok "yapışkan" bir rushdown karakter, uzun süredir devam ettirdiği baskısını daha da uzatabiliyor. Düşmanın dibindeyken çok iyi, bir sürü hareketinden sidestepe geçebiliyor ve saldırmaya devam edebiliyor. Özellikle SS1 cancel'ı çok yüksek frame avantajı veriyor Nina'ya ve düşmanı dondurmak için bir süre tekrarlanabilir, özellikle sırtları duvara değiyorsa, backdash atamayacakları için. Bu da Nina'nın düşmanının canını mid ve low dürtmelerle indirmesine izin veriyor. CH konusunda da güçlü, wallsplat stringleri ve launcherları var. Ama Nina oynaması en zor karakterlerden bir tanesi, özellikle butterfly loops, duvara taşımak konusunda en iyi hareket, ve özel backdash'i, Hayashida Step(yaparken eğiliyor ve bazı hareketlerin altından geçebiliyor)'ten dolayı. Kapmalar genel olarak nerf yedi Tekken 7'de, ama Nina'nın bir sürü kapma seçeneği ve bu kapmalarından sonra güçlü okizemesi olduğu için kendisi hâlâ bu konuda iyi. Nina yakındayken güçlü ve menzilli saldırıları iyi değil, bu yüzden her zaman düşmana yakın olması tavsiye edilir.

Artıları:
Düşmanı "kilitlemek"te en iyilerden
Hızlı ve hasarı iyi CH launcherlar
Duvara taşımakta oyunda en iyisi
Çok iyi kapmalar
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmakta iyi
Duvarda güçlü
Yüksek hasar

Eksileri:
Mesafe kontrol konusunda kötü
Düşmanı kendisinden uzakta tutmak için yapabileceği pek bir şey yok
WS launcherı cezalandırırken çoğu durumda boşa sallanıyor

Hızlı oynanış stili
Yapması zor hareketler
Saf rushdown
Seven arkadaşlara önerilir

Paul Phoenix
Zorluk- Kolay

Paul oyundaki en güçlü 50/50 karakterlerden bir tanesi. Sürekli düşmanına yakın ve düşmanına çok vuran mixuplarını yedirmeye çalışması gerekiyor. Demoman'i(iyi vuran ve düşmanı düşüren bir low) ve çeşitli mid saldırıları ile düşmanını korkutuyor. En popüler mid hareketi Deathfist(qcf2), Paul'un ileriye atılarak yaptığı mid ve gerçekten çok vuran bir hareket. Paul'un düşmanını olabildiğince çabuk duvara yaklaştırması önerilir, o zaman demomanden backdash ile kaçamazlar ve Paul mixuplarını istediği kadar tekrarlayabilir. Paul'dan sidesteple kaçması zor çünkü homing hareketleri çok güçlü, bir tanesi bloklayınca frame avantajını Paul'a veren high, bir tanesi 12 frame(oyundaki en hızlı) high, diğeri çok hasar veren ve counterhitte launcher olan bir mid. df1~b ile geriye atılabiliyor bazı saldırılardan kaçması için ve bu durumda özel hareketleri var. Paul'un cezalandırması ortalamadan çok daha iyi. Ama Paul'un low dürtme hareketleri kötü, çoğunlukla blokta negatifler, menzilleri kısa ve crush özellikleri yok. Bu yüzden low kullanırken dikkat etmesi gerekiyor.

Artıları:
Hasarı iyi 50/50
Güçlü cezalandırma
Duvarda güçlü
Yüksek hasar
Çok iyi homing hareketleri
Bir sürü güvenli launcher seçeneği var

Eksileri:
Kötü low dürtmeler
Lowlarla yüksek hasar vermek istiyorsa risk almak zorunda

Çok yüksek hasar 50/50
Rushdown stili oynayış
Blokta ve boşa sallanmış hareketleri iyi cezalandırma
Seven oyunculara tavsiye edilir

Sergei Dragunov
Zorluk- Orta

Dragunov, baskı yapmak konusundan bakılırsa Tekken 7'de çok acımasız. Düşmana yaklaşmak konusunda en iyi harekete sahip,WR2, blokta frame avantajını Dragunov'a veren ve counterhitte launcher olan bir mid. Bu hareket hem rushdown hem düşmanı kendisinden uzakta tutmakta çok iyi olduğu için Dragunov'a yakınlaşmayı zorlaştırıyor ve düşmanın zamanlamasına gerçekten dikkat etmesine zorluyor. Düşmana yakın olup rahatlıkla canını yavaşça güçlü low ve midleriyle indirebiliyor. Görmesi çok zor bir low launcherı da var. WR2'sinin dışında Dragunov'un frame avantajını korumak için yakında kullanabileceği güçlü güvenli mid hareketleri var. Dragunov duvara yakınken çok tehlikeli bir karakter, lowlarından backdashle kaçılamayacağı ve midleri çok iyi frame avantajı verdiği için, herhangi bir hatayı çok rahat wallsplatle cezalandırabilir bu durumda.  WS cezalandırmada oyundaki en iyi karakterlerden bir tanesi hasar ve wallsplat olarak, ayaktayken cezalandırması o kadar iyi olmasa da hâlâ ortalamanın üstünde. Blok cezalandırmasına ek olarak Dragunov'un boşa sallanmış hareketleri cezalandırmak için kullanabileceği çeşitli menzilli hareketleri de var. Çok açık bir eksisi yok hopkickinin olmayışı dışında, hopkick yerine sahip olduğu hareket de bazı durumlarda yeterli olabiliyor. Kendisi uzun bir karakter olduğu için çoğu mid hareketi biraz yukarı vuruyor ve düşmanların bazı hareketleri veya stance'larının üstünden geçebiliyor.

Artıları:
Düşmana yaklaşmak konusunda en iyi hareket
WS cezalandırmada en iyi 3 karakterden biri
Duvara taşımak konusunda iyi
Duvarda güçlü
Dürtme konusunda çok iyi
Oyundaki en iyi baskı karakterlerinden birisi
Kolaylıkla geri dönüş yapabilir
Boşa sallanmış hareketleri cezalandırmada iyi

Eksileri:
Hopkick'i yok
CH launcherları yavaş
Bazı midlerinin çok yukarı vuruyor olması onlardan kaçmayı kolaylaştırıyor

Basit ve güçlü karakterler
Hataları ağır cezalandırmak
Acımasız rushdown
Seven oyunculara tavsiye edilir

Shaheen
Zorluk- Kolay

Şahin'in oynanış şekli basit, amacı hızlı dürtmeleriyle düşmanı rahatsız etmek ve bir tuşa basmalarını sağlamak ve o sırada da güçlü CH hareketlerini kullanmak. Şahin'in 4 stringleri(4,1 4,4 ve 4,3) hızlı ve counterhitte launcherlar ve kolay kombolarla devamı getirilebiliyor. Düşmanı kayma(eğilirken kullandığı ve sonra okizeme ile devam edebileceği bir low) hareketi ile de tehdit edebilir. Bundan sonra düşmanı eğilmeye kalkarsa kullanabileceği mid seçenekleri var, güvenli bir mid launcher gibi. Bazı hareketlerinden eğilir duruma geçebiliyor bu da kayma/mid mixuplarını kullanması için çok iyi bir durum oluşturuyor. Bu da düşmanın sinirlenip bir tuşa basmasına, yani yine Şahin'in CH tuzağına düşmesine sebep olabilir. Saldırılarının gücü yanında defansı da kötü değil, boşa sallanan saldırıları cezalandırmak için hopkick'inin menzili iyi, blok cezalandırması çok güçlü, özellikle WS'den. Midleri iyi ancak lowları, kayması dışında frame ve hasar göz önüne alındığında çok da iyi değil.

Artıları:
Counterhit konusunda güçlü
İyi vuran mixuplar
Güçlü cezalandırma
Yüksek hasar
İyi güvenli mid launcherlar

Eksileri:
Low dürtmeleri çok daha iyi değil

50/50 karakter(eğilirken)
Güçlü CH oynanış stili
Basit karakterler
Seven oyunculara tavsiye edilir

Steve Fox
Zorluk- Zor

Steve, Tekken'de oynanışı en farklı karakterlerden. Tekme tuşlarını tekme atmak için kullanmak yerine sağa ve sola eğilmek için kullanıyor boksör olduğu için. Bir sürü karakter yemlerle CH kullanmaya çalışıyor ama Steve tamamıyla bu konuya odaklı bir karakter. Oyundaki en iyi CH seçeneklerinden bazılarına sahip. Düşmanını açmak konusunda farklı yolları var diğer karakterler gibi mid/low mixup kullanmak yerine. Steve'in, büyük hasar için CH seçeneklerini kullanması gerekiyor. b1'de hızlı bir high CH launcherı, df2'de homing mid CH launcherı ve düşmanının arada tuşa basmasını sağlamak için erteleyebileceği bir sürü string seçeneği var. Bir kaç stance'ı var ve bu stance'lara stringlerini kullanarak rahatça geçiş yapabiliyor. Peekaboo, Flicker ve Duck stanceları frametrap için kullandığı ana stancelar. Steve'in ws1,2, yani 11 frame cezalandırması bu katagoride en iyilerden. Bu da low dürtmeleri defansif bir Steve'e karşı yapmayı çok riskli kılıyor. Ana oynanış şeklinin CH odaklı olması kendisinin hiç lowu olmadığı anlamına gelmiyor. Lowları düşmanı sinirlendirmeye ve hata yapmaya itecek kadar iyi. Steve'in duck'ta f2 hareketi bloklanırsa garantilenmiş bir kaç hareket veriyor, bu da düşmanı sinirlendirip tuşlara basmasını sağlıyor ve yeniden, Steve'in CH hareketleri devreye giriyor burada. Steve'in cezalandırmaları konusunda çok da fazla eksisi yok. Eğilirken veya ayaktayken kullanabileceği 15 frame launcherı yok, bazı hareketleri üzerinde kullanmayı daha risksiz hâle getiriyor. Boşa sallanan saldırıları cezalandırmak için bir menzilli saldırısı var ancak hasarı çok iyi değil.

Artıları:
Oyundaki en iyi ws 11 frame cezalandırmalarından
CH konusunda inanılmaz iyi
Güçlü duvara taşıma ve hasar

Eksileri:
15 frame launcherı yok
Boşa sallanan saldırıları cezalandırmak için kullandığı hareketler çok da iyi değil
WS'de 11 frame cezalandırması dışında cezalandırmaları çok kötü

Counterhit odaklı oynayış stili
İyi mesafe kontrolü
Seven oyunculara tavsiye edilir

Yoshimitsu
Zorluk- Zor

Yoshi çok farklı bir karakter. Oynayanın, hareketlerini ne kadar yaratıcı kullandığına bağlı performansı. Çok sağlam seçenekleri yok dürtme vs gibi, ama çok farklı durumlarda kullanabileceği değişik hareketleri var ve bu farklı durumları yaratmaya çalışıyor. İyi miktarda bloklanamayan hareketleri ve stanceleri var ve oynayanın iyi zamanlamayla kullanması gerekiyor. En ünlü hareketi bloklanamayan kılıç çevirme hareketi ve komboyla devam edebiliyor bundan sonra ve bazı durumlarda kaçması imkansız bundan. Flash hareketi(1+4) bir stance'da 6 frame launcher, diğerinde 8 frame. Bu hareket hem agresif oyuncuları korkutmak hem de güvenli hareket kullandığını sanan oyuncuları cezalandırmak için kullanılabilir. Hareketlerden kaçması ve dövüş sahasında hareket etmesi için bir sürü kendisine özel seçeneği var ve bunları kullanarak diğer karakterlerin kaçamayacağı bazı durumlardan kaçabiliyor. Oyunda kendi canını azaltabilen tek karakter, bu da diğer karakterlere kıyasla daha iyi rage kontrolü veriyor kendisine. Oynaması en zor karakterlerden çünkü basit hareketleri diğer karakterlerin basit hareketleri kadar iyi değil ve kombo hasarı düşük. Bloklanamaz hareketleri ve farklı durumlarda işe yarayan değişik hareketlerini yaratıcı bir şekilde kullanmak gerekiyor oynarken.

Artıları:
Oyundaki en iyi bloklanamaz hareketler
Güçlü okizeme
"Güvenli" hareketleri cezalandırabilme
Flash

Eksileri:
Basit hareketleri zayıf
Dürtme hasarı kötü
Hasarı düşük

Sıradışı karakterler
Özgür/yaratıcı oynayış
Tuzaklar
Seven oyunculara tavsiye edilir
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2017, 07:09:31 ÖÖ Gönderen: Aora »
 

Çevrimdışı Aora

Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #2 : Haziran 15, 2017, 06:51:58 ÖÖ »
Arkadaşlar farkettiğiniz gibi Eliza yok burada. Eğer Eliza oynamış bir arkadaş yazabilirse bu şekilde ve eklersek mutlu olurum.

Bu konu çoğunlukla direk çeviri, ben bir şey ekleyip çıkartmadım. Eğer bir öneriniz vs varsa söylemenizi isterim. Artı olarak ben buradaki resimleri beğenmedim çok, eğer farklı resim öneriliniz varsa o da iyi olabilir.

Bu mesajı rezerv alıyorum bu arada belki lazım olabilir ileride
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2017, 06:53:57 ÖÖ Gönderen: Aora »
 

Çevrimdışı jinemre

  • Site Yöneticisi
  • *
  • İleti: 2.557
  • Total likes: 65
  • Thanked: 18 times
  • Üye Puanı: 56
  • Cinsiyet: Bay
  • Never back down!
      • Profili Görüntüle
    • PSN: jinemre_trm_
    • Başladığı Oyun: Tekken 2
    • Favori Karakter: Jin Shaheen
Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #3 : Haziran 15, 2017, 07:59:23 ÖÖ »
Muhteşem bir paylaşım, aynı güzellikte muazzam bir çeviri, emeği geçen tüm herkesin eline sağlık  :chinasmile:

Eski yeni tüm tekken oyuncularına faydası olacak bir paylaşım.

Konu sabitlenmiştir. Karakter detaylarına yorumlarımızla daha da can vereceğimizi düşünüyorum.
 

Çevrimdışı SZR Kazuya

Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #4 : Haziran 15, 2017, 10:45:21 ÖÖ »
Kesinlikle mükemmel ve çok faydalı bi konu. Şimdi Tekken oyuncularının nelere dikkat ettiğini, ne gibi strateji izlediklerini anlıyorum.
 

Çevrimdışı SİM[2003]

  • Warrior
  • *
  • İleti: 1.337
  • Total likes: 15
  • Thanked: 15 times
  • Üye Puanı: 53
  • Cinsiyet: Bayan
  • "Please Don't Tell My Father..."
      • Profili Görüntüle
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: Emilie De Rocheford- Steve Fox
Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #5 : Haziran 15, 2017, 10:56:40 ÖÖ »
 Emeğine sağlık Aora  :lili2:
 Şu Tracking, Frame sistemini çözdüğüm zaman iyicene anlayacağım tek eksiğim bunlar :)
 Onlar da zamanla otuur 13 frame yazıyo mesela lafa gidiyor bende
 Herneyse Emeğine sağlık tekrardan, harika olmuş
 

Çevrimdışı MagneticFrost

  • Brawler
  • *
  • İleti: 774
  • Total likes: 4
  • Thanked: 1 times
  • Üye Puanı: 27
  • Cinsiyet: Bay
  • A man chooses, a slave obeys.
      • Profili Görüntüle
    • PSN: MagneticFrost_TR
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: Anna, Lili, Jun, Dragunov, Lars, Bryan
Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #6 : Haziran 15, 2017, 02:09:02 ÖS »
@aora

Çok güzel konu olmuş. Özel mesajını gördüm, konuyu açmışsın madem dipnot olarak buradan geçiyorum bilgileri.

- Launcher = Combo başlatan hareketler.

- String = Hareket arasındaki bağ.

- Tracking ve homing aynı şeydir. Sadece homing ifadesi daha çok kullanılıyor. Rakibe ss atmasına izin vermeyen hareket veya hareketlere denir. Tekken 7'de yeni oyunculara kolaylık olması açısından hareket listesinde bu homingler "döner ok" simgesiyle gösterilmiştir.

- Crush en basit ifadeyle bir hareketi boşa çıkarmaya tekabül eder. Mesela yerden vuran rakibe sen u/f+4'lü hareket yapsan bu low crush olur. High'dan atağa gelen rakibe atıyorum Lili'nin d+3+4'ünü yapsan high crush olur gibi.

- 50/50 (Fifty/Fifty) ingilizcede yarı yarıya anlamına gelir, önceden de belirtmiştim ya alttan ya da üstten hareket  getirecek taktiklerdir.

- Burada ifade edilen hitbox bildiğimiz kontrolör olan hitbox değil. Karakter tasarımında kullanılan ve "değilebilir" olarak vücut alanı oluşturulan alandır bu hitboxlar. En basitinden örnek verecek olursam, ayılara bazen rahat combo değdiremezsin. Nedeni işte ayak hitbox'ının kısa olması.

- Wallsplat = Duvara yapıştıran hareketler.

- Rush Down = Oyunu en kısa sürede bitirecek oynayış tarzı.
 
We Are TEKKEN!
 

Çevrimdışı DeadlyAssassin

  • Site Yöneticisi
  • *
  • İleti: 1.510
  • Total likes: 23
  • Thanked: 7 times
  • Üye Puanı: 19
  • Cinsiyet: Bayan
  • "This should be fun"
      • Profili Görüntüle
      • http://www.tekkentr.com
    • PSN: Tekken_Girl
    • Başladığı Oyun: Tekken3
    • Favori Karakter: Nina
    • Steam ID: XueDa
Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #7 : Haziran 16, 2017, 08:51:42 ÖÖ »
Cok faydali bir baslik olmus, yeni baslayanlar kendi tarzlarina uygun karakterleri burdan rahat bir sekilde bulabilirler.

Nina icin kismen dogru, fakat punish yani cezalandirma konusuna deginilmemis, Nina'nin -10,11,12,13 frame icin ceza hareketleri kullanissiz, sadece -14 ve -15 icin iyi punisherlara sahip ve Tekken7'de -14f kasilan hareketler cok az, eskiden -14 olanlar simdi -13 oldu, yani Nina'nin punish game'i daha da kotulesmis oldu. Nina'nin ayrica sidestep yakalayan yani homing hareketleri de kotu, db2 homing olarak cok yavas ve df1+2 cok az damage aliyor, hicbiri Lili'nin bi f3’u etmez, kaldiki Lili'ye kotu demis bu konuda :icon_biggrin:
PSN:Tekken_Girl
Team Turk Masters ☆ DeadlyAssassin_TrM ☆ T7FR Maclarim icin tiklayin www.youtube.com/KillerLady7
 

Çevrimdışı Gufi

  • Master
  • *
  • İleti: 504
  • Total likes: 11
  • Thanked: 5 times
  • Üye Puanı: 18
  • Cinsiyet: Bay
  • But I'm a mountain, I am a killer...
      • Profili Görüntüle
    • PSN: KahunaGufi
    • XMB: KahunaGufi91
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: 1. Lili 2. Alisa 3. Lucky Chloe
Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #8 : Haziran 16, 2017, 06:38:41 ÖS »
Eline, gözüne, emeğine sağlık Aora.. Özellikle yeni karakter arayanlar için süper bir rehber..
Ancak bir sorum olacak Zorluk derecesi oynanış zorluğunu mu gösteriyor..?
 

Çevrimdışı Aora

Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #9 : Haziran 16, 2017, 06:59:54 ÖS »
Ancak bir sorum olacak Zorluk derecesi oynanış zorluğunu mu gösteriyor..?
Evet, o karakteri oynamanin ne kadar zor oldugunu gosteriyor
 

Çevrimdışı Gufi

  • Master
  • *
  • İleti: 504
  • Total likes: 11
  • Thanked: 5 times
  • Üye Puanı: 18
  • Cinsiyet: Bay
  • But I'm a mountain, I am a killer...
      • Profili Görüntüle
    • PSN: KahunaGufi
    • XMB: KahunaGufi91
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: 1. Lili 2. Alisa 3. Lucky Chloe
Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #10 : Haziran 16, 2017, 07:26:11 ÖS »
Kullanmakta zorlandığım karakterlerin orta ve kolay çıkması... Utanıp başlığı terk ediyorum..  :icon_redface:  :icon_e_smile:
 

Çevrimdışı FrostDark

  • 9. Kyu
  • *
  • İleti: 17
  • Total likes: 0
  • Üye Puanı: 0
  • Cinsiyet: Bay
      • Profili Görüntüle
    • Başladığı Oyun: Tekken 3
    • Favori Karakter: Bryan, Hawoarang
    • Steam ID: frostdark_
Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #11 : Haziran 16, 2017, 07:29:03 ÖS »
Çok faydalı bir çalışma olmuş. Eline sağlık..

 Bu arada kullandığım karakterlerin (bryan,hwo) zor olarak sınıflandırılması gururumu okşadı :)
steamID : frostdark_
 

Çevrimdışı leealex

Ynt: Karakterlere Genel Bakış
« Yanıtla #12 : Haziran 22, 2017, 09:21:09 ÖÖ »
lee ve dragunov u çok güzel analiz etmiş gerçekten 100 de yüz katılıyorum. kendisi nispeten basit karakterlerle oynuyor ve birçok kez oynama şansı bulduğum bir arkadaş sürekli maçlarımı canlı yayında görüyorum sayesinde
turnuva masraflari ve site giderleri icin lutfen reklamlari tiklayalim
 

 

Yukarı Git