collapse

* Kullanıcı bilgisi

 
 
Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

* Son İletiler/Konular

Selamun aleyum Gönderen: jinemre
[Temmuz 04, 2020, 12:06:10 ÖS]


Street Fighter Haberleri Gönderen: Mr.X
[Temmuz 04, 2020, 09:11:21 ÖÖ]


EVO 2017 | Tekken 7 Dünya Turnuvası 14-16 Temmuz'da! Gönderen: Mr.X
[Temmuz 03, 2020, 08:51:26 ÖÖ]


Soul Calibur 6 Gönderen: Mr.X
[Haziran 30, 2020, 09:34:16 ÖÖ]


ArcSystem oyunları Gönderen: Mr.X
[Haziran 24, 2020, 09:07:12 ÖÖ]


[ SAMURAI SHODOWN / SAMURAI SPIRITS ] Gönderen: Mr.X
[Haziran 23, 2020, 06:15:25 ÖS]


Tekken 7 Son Haberler Gönderen: jinemre
[Haziran 19, 2020, 08:07:26 ÖÖ]


Genel Haberler Gönderen: Mr.X
[Haziran 11, 2020, 12:44:47 ÖS]


Favori Arka Plan Müziğiniz Hangisi? Gönderen: Mr.X
[Haziran 03, 2020, 06:34:43 ÖS]


TEKKEN 7: FATED RETRIBUTION "ROUND 2 Gönderen: Mr.X
[Haziran 03, 2020, 02:11:12 ÖS]


FightCade KOF 98 Gönderen: Forest Law
[Mayıs 26, 2020, 02:12:52 ÖS]


Mortal Kombat 11 Gönderen: jinemre
[Mayıs 22, 2020, 12:56:02 ÖS]


Tekken 3 Customize Ekleme Gönderen: jinemre
[Mayıs 07, 2020, 08:58:59 ÖÖ]


Merhabalar ???? Gönderen: Mr.X
[Nisan 29, 2020, 04:40:52 ÖS]


Tekken Generations Gönderen: jinemre
[Nisan 27, 2020, 07:25:06 ÖÖ]


Famitsu'nun Katsuhiro Harada Röportajı Gönderen: Mr.X
[Nisan 10, 2020, 05:19:36 ÖS]


Dead Or Alive 6 Gönderen: Mr.X
[Nisan 02, 2020, 07:34:16 ÖÖ]


ÖZÜR DİLERİM Gönderen: DeathSouL
[Mart 30, 2020, 10:21:36 ÖS]


PS4 Oyuncuları Buraya Gönderen: jinemre
[Mart 28, 2020, 09:07:47 ÖÖ]


Tekken7 PC season pass 3 sorunu Gönderen: burakilson
[Mart 23, 2020, 11:16:27 ÖÖ]

Gönderen Konu: Famitsu'nun Katsuhiro Harada Röportajı  (Okunma sayısı 1234 defa)

Çevrimdışı Mr.X

Famitsu'nun Katsuhiro Harada Röportajı
« : Nisan 10, 2020, 05:19:36 ÖS »
Famitsu geçtiğimiz günlerde Bandai Namco'da genel müdür ve Esport strateji lideri olan TEKKEN seri yapımcısı Katsuhiro Harada ile röportaj yaptı. Röportajda Harada-San dövüş oyunlarını oynayanların aksine oyun etkinlikleriyle mücadelede gördüğü giderek artan sayıdaki ped kullanıcısı hakkında konuştu. Harada ayrıca 1993'te orijinal Doom'un hayranı olduğu için FPS oyunları (birinci şahıs nişancı) ile ilgili geçmişini de anlattı. Röportajın ardından Harada, bulut tabanlı oyunların modern eğilimi ve geleceğin ne olduğuna dair düşüncelerini sundu. İşte röportajdan bazı kesitler:



Katsuhiro Harada: FPS oyunlarını seviyorum. İlk Doom çıktığı sırada PC'de FPS oynamaya başladım. FPS oyunları henüz konsollar için kullanılmıyordu, bu yüzden PC oyuncuları fare ve klavye kullanarak oynardı. FPS oyunlarının kendileri fare ve klavye için özel olarak üretildi.

Bununla birlikte FPS türünden oyunlar konsollarda görünmeye başladığında bunları ped'lerdeki analog çubukları kullanarak oynamaya başladım. İnternet'teki insanlar bir kontrolör üzerinden FPS oyunları nasıl oynanır diye soruyordu ve ben de oynanamaycağını düşünüyordum. Hatta önceden "bir denetleyiciyle nasıl FPS oyunları oynanır" diye düşünüyordum ama herkesin adapte olduğunu görünce ped kullanımının iyi olduğunu gördüm.

Famitsu: Sonra kontrolörler yavaş yavaş çoğunluk haline geldi.

Katsuhiro Harada: Oyuncu numaralarına göre gidersek, kontrolörler kesinlikle çoğunluktur. Bugünlerde FPS oyunları için denetleyici hissini göz ardı edemezsiniz.

Dövüş oyunları için bile stick yerine ped'de oynayan daha fazla oyuncu var. Herhangi bir dövüş oyunu turnuvasına gidebilir ve denetleyicileri olan bir grup oyuncu görebilirsiniz. Stick'ler daha fazla öne çıkıyor çünkü profesyonel oyuncular bunları ve benzerlerini kullanıyorlar, ancak ped'de çok daha fazla oyuncu var.

Famitsu: Özellikle ilk aşamalarda gerçekten çok sayıda pad oyuncusu var.

Katsuhiro Harada: Kesinlikle. Ve şimdi akıllı telefonlarda Fortnite ve PUBG gibi oyunları oynuyorlar. İlk başta kendi kendime "akıllı telefonda nasıl oynanılır ki" diye düşünmüştüm ama denediğimde beklenmedik bir şekilde basit olduğunu gördüm. Bugünlerde "FPS / TPS için yalnızca fare" konusunu seçerseniz muhtemelen dünyanın her yerinde yaşlı olarak kabul edilirsiniz. Muhtemelen.

Famitsu: Steam oyunlarına ilişkin dürüst izlenimleriniz neler?

Katsuhiro Harada: VR gibi yeni teknolojilerin yayılmasından farklı olan “Harada: zaman sorunu” anahtar kelimesi oyun sektöründe dolaşıyor. Örneğin VR şu anlama gelir: Bu kesinlikle zaman alıcıdır, ilginç bir dünya olacağı beklentisi var. Bununla birlikte, oyun endüstrisindeki bazı insanlar bulut oyun hizmetini sadece bir yıl önce değil, on yıldan fazla bir süre önce tahmin ettiler. PlayStation'ın yaratıcısı Ken Kutaragi buna bulut oyunu demedi, ancak çok hızlı bir şekilde platformlar ağa karışacak. Yaklaşık 18 yıl önce, değil mi?

Famitsu: Donanımın sonunda biteceğini mi söyledin?

Katsuhiro Harada: Doğru. O zaman için oyun geliştiricileri hikâyeyi anlayabiliyordu, ancak o zaman oyun donanımı henüz bir bulut haline gelmemişti indirme satışları olarak adlandırılan oyunların nasıl sağlandığını bu tür bir algı yaptı. Şimdiye kadar oyunun kendisini yerel olarak yapmak iyi bir fikirdi.

Bu noktadan sonra gelecekteki bulut oyunları "zaman sorunları" anahtar kelimesine geri dönecek ve bu sadece altyapı. Birçok yönden zaman meselesi. Aynı zamanda "gelecek er ya da geç gelecek" gibi "altyapıyı kurmak için gereken zamanla gelecek kaybolacak" anlamları çıkabilir. Her iki durumda da gelecek gelecek.

Ayrıca yalnızca altyapının mevcut olduğu Japonya'da işe yaramaz. Tüm dünyanın bir anda örgütlenmesi gerekiyor. Teknik özellikler ve altyapı tüm dünyada yüksek seviyede sağlanıyorsa oyun yapmak daha kolaydır. Oyun endüstrisindeki insanlar olarak işlerin ne zaman ve nereye gideceğine bakıyoruz.

Bu yüzden bulut oyun hizmetleri için "zaman sorunları" anahtar kelimesinin sadece kişisel beklentim olmadığını, oyun sektöründeki herkesin bunu "olması gereken bu" notuyla paylaşabileceğini düşünüyorum.

Famitsu: Kesinlikle öngörebileceğiniz bir şey mi?

Katsuhiro Harada: Gelecek olarak. Çocuklarımız veya torunlarımız oyundan zevk aldıklarında bu gayet doğal olacak ve hemen hemen başlangıç niteliği taşyacaktır. Örneğin, dövüş oyunlarında sık sık "2000'lerin dövüş oyunları için karanlık bir on yıl" olduğunu söylerim, ancak Arcade oyunları için iletişim ortamı açıktır ve en iyisidir. İki muhafazadaki tek bir kart sadece kablo demeti mesafesindedir ve giriş sinyallerini değiştirir. Yerel dövüş döneminden beri oynanmaya başlayan çevrim içi sistemde büyük bir boşluk vardı ve zor oldu.

O zamandan beri çevrim içi yavaş yavaş yayılır hâle gelirken buna dayalı bulut oyunlarını düşünmek elbette çevreye yani altyapıya bağlı oldu. Çeşitli ülkeler de nasıl hazırlanacağını çoktan gördü. İnternet'in başlangıcından bu yana birkaç kez yaşanan geçişlerden biri gibi hissediyorum.

Orijinali Japonca olan bu röportajın tamamına bakmak için Famitsu sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
 

 

Yukarı Git